Vad tycker ni?
Jag ser att psykologi.ifokus har en negativ och positiv tråd varje månad. Jag undrar om det är något som ni skulle vilja vara intresserad av att ha härinne?
Jag vet att detta är en väldigt positiv sajt och det gillar jag! Men jag tänker på att ibland är det väldigt skönt att bara få spy ur sig galla och få ut sin frustration någonstans och även att vi får berätta om det positiva.
Hur tycker ni? Är det något ni skulle vilja ha?
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Låter som en jättebra idè!
Det är väl bra, om vi kan resonera om både positiva och negativa saker. 
Vad jag skulle vilja resonera om och höra lite historier om är den hårfina skillnaden som man kan känna när det gäller just atmosfären på platser där många människor måste samarbeta och där olika personer har så otroligt tydlig attityd när dom bemöter andra.
- Mitt exempel gäller två kvinnliga chefer; - den ena var rak, tydlig och positiv mot mig, medans den andra fjäskade tydligt en annan arbetstagare och vände ryggen mot mig, samt svarade kort och otydligt på mina frågor.
Då jag hade låg självkänsla sjönk den ytterligare; - kunde dock höja den senare när jag fick mer jobb där och mer kompetens av erfarenheterna.
# 2
Låter också spännande..och givande! 
Nu ligger trådarna uppe och jag hoppas på att vi har mycket att dela med oss utav!
#2 Jag vet inte riktigt om jag förstår vad du menar.. Kan du förklara lite för mig? 
Med skillnaden menar jag den känslan som någons beteende gör - ibland så uppenbart att man som person är faktiskt mindre värd än någon annan i samma rum; - som i mitt fall blev så tydlig fram med dom cheferna.
Det hårfina är det som fanns i rummets luft när jag kände efter, samt vad jag inte glömmer heller: det tunna skickt av makt som hon antagligen tyckte sig vinna med sitt tydliga budskap.
(hoppas att jag blev tydligare
)
#5 Ja, nu förstår jag bättre vad du menar! Det är ett väldigt intressant område att diskutera, du får mer än gärna starta en ny tråd om det så att vi kan diskutera och prata om det där 
# 5
Ja..gör det. Starta en tråd om detta ämne..
Risken med negativa trådar för de som inte har stark självkänsla är att de läser igenom sakerna de andra skrivit före medan de jämför sig själva med vad som står. Vilket kan dra ner dem ännu mer. Men vad vet jag, det var bara en tanke som dök upp. 
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST
Även om man har ett bra självförtroende och bra självkänsla så innebär det ju inte att man går omkring och är nöjd och mår bra hela tiden
Gnälla kan man också må bra av att få göra. Rensa lite…
/Maria
#8 Jag anser att det är bra att kunna ta upp både positiva och negativa saker. De som har väldigt dålig självkänsla ska känna tryggheten i att kunna starta en tråd där de kan berätta om sin dåliga självkänsla och söka tips och råd, därför tror jag att vi behöver visa lite negativitet för att dessa ska kunna känna igen sig och våga träda fram 
#9 Exakt! Ibland bara måste man få ur sig saker som egentligen är ganska löjligt men som i den studen var hur stort och jobbigt som helst.. 
#10 Javisst krävs det men går man in på psykologi.ifokus ser man lätt hur många som skriver, skriver och skriver. Jag säger inte att det inte är bra att skriva av sig det - tvärt om! ^^ Men det är lätt att fastna i det negativa när man väl kommit in :P Jag har ju själv varit där så jag vet ju hur det är och hur man kan tänka. heh.
ALEA IACTA EST
#12 Absolut är det lätt att fastna i det negativa tänket, speciellt om man är lättpåverkad men jag tror att vi här inne kan klara av det och om vi märker av det kan vi ju alltid fylla på med mer positivitet och stöttning, peppning och allt annat som ni fina medlemmar är väldigt bra på
Man vet aldrig hur de blir om man inte provat!
#13 Nej det vet man ju inte! Vill bara inte att denna underbara sida ska glida in i det som den andra har gjort - MASSVIS med negativa trådar överallt. Det blir liksom inte kul, haha :P Men Go for it ^^
ALEA IACTA EST
Det är roligt läsa trådar som blandar in alla slags stämningar, då kanske någon kan skriva kula tankar, en passande visdom eller tragikomisk historia som har med ämnet att göra.
Jag letade upp en aforism:
"Bra vanor är lika beroendeframkallande som dåliga, men de bygger upp ditt liv istället att riva ner det"
Harvey Mackay

Jag tycker vi kan testa i alla fall!
/Isa
#14 Tror inte du behöver oroa dig för det! Jag tror absolut inte att vi kommer få en hel drös med negativa trådar, vi är ju faktiskt väldigt positiva här inne och är bra på att stötta och peppa de som är mindre positiva
#15 Ja men precis! Sånt är alltid kul att smyga in i en tråd för att få sig ett litet skratt.
#16 Absolut! Och jag tycker det ser bra ut hittils..