Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett04-kärlek
Läst 2176 ggr
Mia
0

Kramar

Vad tycker du om kramar? Det finns ju personer som tycker om att krama och bli kramad men även de som inte tycker om när andra kramar en.

Vågar du be om en kram om du skulle behöva en?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mia
0

Jag tycker om kramar! Blir gärna kramad och kramar gärna andra Flört Dock kramar jag inte det första jag gör när jag träffar en ny person, men jag skulle inte heller vilja bli kramad av en främling i första taget..

Jag vågar inte heller be om kramar, jag får kramar av vännerna och kamrater i skolan när vi ses och när vi ska gå och ibland av pojkvännen, dock inte lika ofta av honom Flört

ManU77
0

Jag älskar kramar!

Jag är väl tyvärr lite för blyg för att be om en kram… även av kompisarna. Det finns dock en del goda vänner jag kan be om en kram ifall jag känner att jag behöver en.

Min sambo och min dotter drabbas däremot mer än de skulle önska, tror jag.

Nåja… det är svårt att ge för mycket kärlek.

Mia
0

#2 Tror dem blir glada av dina kramar! Som dotter hade jag mer än gärna fått en hel drös med kramar från min pappa, men tyvärr inte!

BuxXum
0

Jag älskar kramar ^^ Förutsett att den är från någon jag gillar då, vän, kompis, fining o.s.v. Man vill ju inte direkt stå och krama sina "fiender" (om man nu kan säga så, men ni förstår min poäng hoppas jag).

Jag totaldiggar också kramar från oväntade personer, t.ex lärare. Har fått en del kramar av lärare jag trodde inte ens skulle klappa mig på axeln. Man blir överrumplad på ett tryggt och härligt sätt. 

Jag kan be om en kram om jag behöver det, jag kan också ge en kram helt impulsivt för att få en tillbaka. Har än så länge inte haft något som skjutit undan mig utan de har nöjt kramat tillbaka :P

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

ManU77
0

#3 Kanske är så att män generellt har svårare att uttrycka känslor än kvinnor. Det stämmer i alla fall i de flesta fall jag har observerat i min omgivning.

Jag kan inte hålla mig… det blir ett citat. Glad

"I don´t know of anyone who gets to the end of their life and says "I think I was too kind to people, and I think I gave too much love, and I think I hugged my children too much." No, what most of us do when we get to the end of our life, is that we regret the love we did not give."

- Robin Sharma

[Jeremina]
0

Jag tycker om kramar och vågar be om en också. Min yngre son (30 år) gav mig en spontan kram i söndags och han är inte av den kramgoa typen så den värmde extra Flört Kramar till er alla!

Maria
0

Min stackars son är nog sönderkramadFlört

Vi kramas mycket hemma men på arbetet och ute i vanliga livet så kramas jag inte särskilt mycket.

Jag gillar inte att krama människor jag inte känner särskilt väl.Obestämd

/Maria

lillaisa
0

Jag älskar kramar, vi kramas mycket i min familj och bland mina vänner, och det stärker en verkligenGlad

/Isa

Mia
0

#5 Det tror jag absolut. Kan inte riktigt hålla mig bara när jag ser andra skriva hur mycket de kramar sina barn, man blir lite känslosam! Kyss

#6 Kram tillbaka!

#7 Jag tycker inte heller om ifall någon främling skulle gå fram och krama mig.. haha! Hade blivit lite chockad faktiskt.

#8 Kramar stärker verkligen ja! Igår fick jag världens längsta kram av min pojkvän och jag smälte direkt, haha! Flört

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Självklart vill också jag vara med och kramas..något jag gillar, både att ge och att få..

Kramelikram!

Mia
0

#10 Kramkram Sisa!!