Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett15-självkänsla
Läst 3901 ggr
Mia
0

Skönhetsoperationer

Jag sitter just nu och kollar på en dokumentär om skönhetsoperationer på kanal fem. Jag blir väldigt ledsen när jag kollar på det här programmet eftersom det är SÅ många som verkligen gör operationer och som kan tänka sig att göra det. Det som gör mig ännu mer ledsen är att det är enormt många operationer som går snett och att de blir missnöjda med resultatet.

De visar även upp hur många olika kliniker lurar sina kunder till att skriva på kontrakt direkt, ger rabatterade priser om man gör två ingrepp och liknande.

Hur ställer ni er till dessa försäljningskep och skönhetsoperationer?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Fridaaaa
0

Jag tycker endast att man ska göra skönhetsoperation OM man har en anledning till det, t.ex olycka, att man inte har utvecklat bröst alls(då tycker jag inte man ska göra superstora bröst utan i "normal"storlek), man är född med en missbildnings osv.

Tycker inte att man ska skönhetsoperara sig för att man t.ex tycker att man har för små bröst (t.ex a & b kupor), att man har ful näsa osv. Alla är fina som dem är.

Tänk vilka risker alla tar! Finns många operationer som har gått helt fel!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lillaisa
0

Jag är väldigt emot skönhetsoperationer, och tycker inte det borde vara så lätt att göra det som det är idag… Som #1 säger kan det vara okej om man föds med en grav missbildning eller har varit med i en olycka.

Annars tycker jag det är väldigt sorgligt med alla skönhetsoperationer, och även att vissa känner "krav" att göra det.

/Isa

Kalendula
0

Försäljningsknepen är fruktansvärda. Det är som att sälja 2 packet till priset av 1. Men anledningen till att butiker gör så är för att få ut sina varor i tid till nästa parti kommer.

Och man kan inte garantera att en operation går bra, spelar ingen roll vad det är för operation.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Maria
0

Att saluföra detta som något slag "extrapris" känns ganska oseriöst.

Hela marknaden osar oseriöst numera.

Sedan har jag skrivit mina erfarenheter i andra tråden

/Maria

Lynxx
0

Usch! Samma idioti som solarier - som ger cancer. Varför ska man förstöra en i övrigt frisk kropp med sådant? Det är ju helt onödigt.

Endast i medicinskt syfte kan det motiveras.

/L

Maria
0

#5 Du får gärna läsa mitt inlägg i andra tråden.Glad

Jag tycker det är synd att döma människor rakt av.

/Maria

lillaisa
0

Jag tycker det är illa av samhället att använda skönhetsoperationer som "lösning". Har man komplex över något ska pengarna läggas på hjälp och stöd istället för en ny näsa eller nya bröst.

Jag kan förstå att det i vissa fall kan få en att må bättre och inte bilda den där onda spiralen där man bara hittar mer på sin kropp man vill ändra, men jag tycker ändå det är fel väg att gå. Man kan må bra i sig själv och tycka att man är snygg utan att behöva lägga sig under skallpellen!

/Isa

Maria
0

#7 De flesta operationer som görs bekostas privat. Det är sällan/aldrig någon får en skönhetsoperation "i onödan" betalat med skattemedel.

/Maria

Mia
0

Tycker också att försäljningsknepen de kör med är fruktansvärt! I dokumentären visade dem att dem körde med rabatter och specialerbjudanden och att de sa till kunden att det gällde en viss tid, när de sedan ringde till kliniken så gällde erbjudandet myyycket längre än vad dem sa till kunden.. Usch!!

[Jeremina]
0

Jag har gjort flera som bara är gjorda i medicinskt syte. Kan då tala om att jag skulle aldrig gjort det för att "bli vacker" som de säger. Det är nämligen ingen skön upplevelse och är du rädd för att ha ont ska du absolut tänka efter en gång till.

Mia
0

Dokumentären går på tisdagar klockan åtta på kanafal fem om ni vill se!

[Jeremina]
0

#11 Jag såg första avsnittet och kommer att se alla, var bara beredda på att det är en del vidriga bilder *usch* Det är dock bra att se detta för alla tror jag!

Bergspuman
0

Ogillar ohederliga försäljningsknep i vilka branscher som helst.

Men särskilt illa blir det när det gäller skönhetsoperationer, en operation är inte ett ingrepp som det på något sätt är lätt att ångra.

Och jag tycker det är hemskt att man profiterar och spelar på folks komplex och benägenhet att ge efter för grupptryck och allmänna skönhetsideal. Att man medvetet trycker på sådant.

Mia
0

#12 Ja, det är verkligen hemska bilder men jag är glad att dem visar bilderna för att människor ska kunna få upp ögonen och förstå hur hemskt det kan bli.

#13 Ja verkligen, man mår illa! Speciellt när man ser programmet och ser vilka knep dem kör med. Rabatter om man skriver upp sig direkt och dem säger åt kvinnor som är smala att dem kan behöva det och det och det.. Usch!!