Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett16-övriga-känslor
Läst 1963 ggr
Mia
0

Söndagsångest

Brukar ni ha såkallad söndagsångest?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mia
0

Jag har inte det, det enda är att oftast är söndagar enormt tråkiga och jag blir seg och gör nästan inget på söndagar. Men jag har ingen ångest eftersom jag oftast är glad över att det ska bli en ny vecka Glad

Fridaaaa
0

Jag har det, för att jag har proppat i mig godis och läsk hela helgen och inte fått mycket gjort :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mia
0

#2 Varför har du ångest för godis och läsk? Det får jag aldrig, man ska unna sig något gott varje helg Flört

Fridaaaa
0

#3 Därför att jag tycker att jag äter förmycket av det nu när jag inte rör på mig så mycket, vill gå ner 4-5 kg, men går ju inte om man proppar i sig massa godis xD

elsasputte
0

Inte ångest direkt, men söndagar brukar alltid vara lite sega, inte så mycket till rutiner. Fick jag välja skulle jag nog bara ligga i sängen under täcket och slappa hela dagen Tungan ute

Mia
0

#5 Samma här! Man orkar verkligen inget känns det som, haha.

Maria
0

Ångest är synd att kalla det men jag vet att jag har en tuff arbetsvecka framför mig och det känns i magtraktenObestämd

/Maria

Mia
0

#7 Ja det kanske det är.. Jag har alltid hört uttrycket "söndagsångest" så det är väl därför jag skrev det.. Glad

Maria
0

#8 "Herr Ågren" tycker jag är ett roligt uttryckFlört som kan betyda både ångest, bakfylla och ånger.

/Maria

Mia
0

#9 hahaha, ja det var ju ett ganska roligt uttryck!

Maria
0

#10 Fanns t.om på WikipediaSkrattande

Länk

/Maria

[Sisa]
0

Har aldrig ångest på söndagar! Kanske för att jag ibland jobbar helger, och har då några lediga dagar framför mej, då söndagen kommer..Glad

lillaisa
0

Hade jättemycket söndagsångest förut men inte så mycket längre. Nu ser jag söndagar som en ta-hand-om-mig-själv-dagGlad

/Isa

Mia
0

Härligt att läsa att det är många som inte har ångest på söndagar. Det är ju faktiskt onödigt att ha det!

Fridaaaa
0

Ska försöka att ha mindre ångest ;)

southdakota
0

Brukar väl vara lite smått ångestfylld, men inte så farligt Flört

Skogselva
0

Mor min som inte trivs jättebra på sitt jobb brukar ha söndagsångest vilket gör att hon är på extremt dåligt humör på söndagar - stackaren. Gråter

Jag har ingen ångest så sett, mer än att det är tråkigt att helgen är över och att man måste upp tidigt på måndagen. (Gillar att sova tills jag vaknar av mig själv. Flört)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad