Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett12-självförtroende
Läst 1305 ggr
Destany
0

osäker och det förstör

Jag har nyligen blivit ihop med en underbar kille, vi bor ca 10 mil ifrån varandra.. o jag blir galen på min osäkerhet.. Han svarar inte på mina sms snabbt och då tror jag alltid att han hittat nån annan eller att han inte tycker om mig eller nåt annat..Han har sagt när vi träffas o så att han tycker om mig, o förra helgen hade vi sex för första gången med varandra och denna veckan har verkligen min onda lilla *röst* vaknat till liv o varje dag tror jag att han ska skriva vi passar inte ihop o så.. jag mår skit dåligt över detta och mina kompisar tycker att jag bara e löjlig för det e ju klart att han tycker om mig, jag vill inte ta upp det med han för då tror han säkert att jag e galen…men jag e så rädd att han ska lämna mig så det håller på att förstöra för oss…

Mia
0

Hej!

Jag kan absolut sätta mig in i din situation eftersom jag är likadan själv ibland. Om inte min pojkvän svarar på sms eller skriver "Älskar dig med" tillbaka så blir jag väldigt osäker och tänker dumma tankar, fast jag egentligen vet att det är ganska onödigt eftersom han älskar mig men inte vill säga det varenda dag som jag faktiskt gör..

Egentligen vet jag inte direkt hur du ska göra eftersom jag själv är likadan och jag kan säga till dig att det hjälper lite om du berättar för honom hur du känner, upplever och tycker. Då förstår han dig lite bättre och kan säkert förklara hur mycket du betyder för honom och alla såna saker som man som tjej gärna vill höra!

Annars gäller det att försöka tränga undan dem dåliga tankarna och försöka att tänka rationellt. "Han tycker faktiskt om just MIG - varför skulle han annars vara med mig?". Att tänka på andra saker, att sysselsätta sig själv är också något som hjälper. Annars kan man också försöka analysera sig själv och ta reda på varför man är så osäker, det kan ju bero på sig själv också och inte bara för att han inte alltid svarar så snabbt.

Stor kram till dig!

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Fridaaaa
0

Vad jobbigt att känna så. Jag har varit tillsammans med min pojkvän nu i lite mer än 3 år, och jag har dagar då jag med kan känna så. Det var mycket värre i början, precis som du känner det nu. Men det har blivit mycket bättre. Tänk positiv: Han hade ju inte varit med dej om han inte hade gillat dej eller hur?

Kram Frida

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Destany
0

tack för era svar =) vi har smsat rätt mycket igårkväll o idag så det känns lite bättre.. *rösten* är tyst nu iallafall.. Jag har frågat en gång vad han tyckte om mig o svaret blev det vet du och när jag sa nej det vet jag inte så sa han det e ju klart jag tycker om dig annars hade jag aldrig åkt den tråkiga vägen.. hehe så det var väl ett rätt bra svar men jag får kanske ta upp det med honom. Anledningen att jag e sån e väl för at jag alltid träffat svin o lärt mig tackla dem men de snälla killarna har jag svårare att tackla och jag har alltid lämnat dem innan de lämnat mig men han här vill jag inte lämna..och det är en ny situation för mig

Mia
0

#3 Vad skönt att höra att det känns lite bättre! Det ÄR svårt att få undan den elaka rösten i huvudet men det går, man behöver mycket tålamod och träning! Ja, om du fortfarande känner dig lite osäker och sådär så tycker jag absolut att du ska försöka ta upp det med honom! Han förtjänar att få höra vad du känner och tycker! Förstår att det är svårt när det är en ny situation men du får försöka tänka på att nu har du en snäll kille som faktiskt tycker om dig för den du är och det ska man vara glad och tacksam för och njuuuta! Skrattande

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.