Om du fick välja
Om du fick välja vilken person vars självkänsla du ville ha - vem skulle det då bli och varför?
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Jag skulle inte vilja ha någon annans självkänsla, för den självkänslan jag har är väldigt bra. Jag har en bra insikt om mig själv och mitt inte och vad som pågår där. Jag känner att jag klarar dom grundläggande utmaningarna i livet och är kompetent i många saker. 
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
#1 Härligt 
Jag har oftast en bra självkänsla men en person vars självkänsla jag gärna hade velat ha är en i min skola. Hon syns verkligen och lyser verkligen upp ett helt rum, den förmågan skulle jag också vilja ha!
Fast jag tycker..att man inte ska jämföra sej själv med andra. Alla är ju unika..på just sitt eget sätt..
#3 Sådan självkänsla skulle jag också vilja ha, en självkänsla som bara finns där utan att man behöver tänka på det eller "tvinga" fram den.
#4 Mycket sant!
/Isa
Vill väl inte VARA någon annan, vem vill det liksom. Men att kunna föra sig med självklarhet i sociala sammanhang är något jag önskar att jag vore bättre på.
Jag klarar av det och säkert märker ingen att jag känner mig tafatt och blyg ibland, men jag skulle vilja SLIPPA känna mig tafatt och blyg, om ni förstår hur jag menar!
Självklart skulle jag välja mig själv^^ Jag har inte något behov av att jämföra mig eller vara någon annan , jag går helst min egen väg, det är mycket mer spännande! :)
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST