OT - Tråd v.8
Halloj!
Vad gör ni idag? Solen skiner här men små snöflingor faller till marken iallafall, blir lite depp. Ska inte snön ta slut snart? Suck.
Ikväll ska jag träna, tjuhuu! Klockan fem närmare bestämt så jag ska snart börja laga lunch, så att jag inte tränar hungrig.
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Vill med ha bort snön nu! Vår och sommar nu tack! Blir så depp på vintern och all snö & kyla:S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ska träna ikväll igen! Är så glad över att min träning går så bra.
#2 Skönt att höra, synd att jag inte har råd med träning annars hade jag med tränat, så får bli hemmaträning istället!
Fast du det är inte bra att träna varje dag max varannan dag,så muskler osv hinner vila:)
#3 Jag har hört annorlunda, man tränar hur ofta man har lust och orkar till bara kroppen hinner återhämta sig mellan varven och det gör min kropp på helgerna 
#4 Okej för dem sa det på gymmet min pojkvän gick på och i skolan att musklerna måste få hinna vila, för dem bryts ju ner när man tränar och att dem då måste få hinna vila emellan, därför ska man inte träna varje dag men att man däremot dem dagarna mellan passen kanske går längre runda osv:)
#5 Jag tränar inte varje dag, just nu är det tre eller fyra dagar i veckan ;)
#6 Ganska lagom ;)
Man kan träna varje dag bara man inte tränar samma muskelgrupper jämt. Jag är på Friskis varje dag och tränar på gym varannan dag och kondition (spinning, jympa osv.) varannan dag. Passar mig bra:)
Träning är så bra av många anledningar. Det ökar välmåendet och självkänslan. Sömnen blir bättre och tålamodet längre;) Antalet idioter i min omgivning har minskat dramatiskt sen jag började träna
.
Jag gillar mig själv bättre och trivs bättre i min kropp när den är stark och gör som jag vill. Skavankerna som jag annars stirrar mig blind på är plötsligt inte så viktiga.
Fast för mig så betyder träningen också att jag gör något vettigt varje dag, träffar andra människor och är lite social. Annars lever jag på sjukersättning och fastnar lätt hemma och isolerar mig. Och det är INTE bra för självkänslan i längden!
#8 Då säger olika tränare olika då :) Precis som med mycket annat:D
Ja träning gör att man mår bra, vill träna men har inte pengar till det:(
#9 Vad trist att det inte finns pengar till träning… Men en tips är att Friskis, i alla fall i Örebro, bara kostar runt hundralappen i månaden om man tränar gym på dagtid.
#10 Friskis här kostar 400 kr/månaden tror jag det var? om jag inte minns fel. (vet ej om det stämmer) vilket jag inte har råd med då jag är arbetslös, likaså gym, det kostar ca 400 kr/månaden:(
Oj! Är det så stor skillnad! Men kolla på deras hemsida om du är osäker. 400 låter väldigt mycket tycker jag. Det kan ju i och för sig bero på hur man betalar också. Binder man upp sig på ett år och betalar med autogiro så blir oftast priset per månad betydligt lägre.
Men jag förstår att det inte finns så stort utrymme för saker som kostar när man är arbetslös. det blir ju inte så mycket pengar över. Vet, jag har varit i den sitsen själv. Hoppas det löser sig för dig och att du snart hittar ett jobb!
#12 Ja jag ska kolla det :)
Nej det finns verkligen inga pengar över, menmen hoppas jag får jobb snart :D
#13 Där jag tränar, lokochmotion, kostar det bara 253kr i månaden 
Samma här på Friskis. Runt 250 kr och då får man träna allt, jympa, spinn, gym och allt annat som finns av gruppträning.
#14 OKej inte så farligt :D Fast kostar för mig att köra med, men ska kolla i Ronneby ;)
Var på bio igår och hade det mys med pojkvännen! Och idag har jag tvättat, dammsugat, torkat golv, diskat och ska strax laga mat. Full rulle!
Städat till kaninerna ute :)
Har varit inne hela dagen pga en rejäll snuva. Mannen har varit här och fixat fläskpannkaka
. annars har jag inte gjort så mycket alls mer än snutit mig.