Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett08-personliga-berättelser
Läst 3159 ggr
[Lisake]
0

Sortera tankar

Att vara ute i naturen ensam,eller att ta en promenad brukar lösa upp problem som ligger i last för en.både svåra och enkla Problem,men det kan en länge stund ute ibland.

Brukar gå och samtala med mig själv,det är ett sätt som passar mig och sortera tankar,blir en sorts meditationstund för mig.

Hur brukar ni göra?

Mia
0

Oftast när jag ska gå och lägga mig kommer alla tankar och alla idéer jag haft under dagen och ska sortera sig. Det är ganska irriterande eftersom jag inte kan somna då, men jag försöker att lägga mig en halvtimme tidigare och då reder jag ut allt, eller så skriver jag ner allt i ett block och medans jag skriver bearbetar jag det.

Vad skönt att vara ute i naturen och ta en promenad. När jag var mindre älskade jag att sitta på en stubbe och bara titta Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Fridaaaa
0

Brukar lägga mig i sängen & lyssna på musik eller promenera:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kittun1
0

Promenerar jag också:) Låter tankarna komma och gå. Helst ute i skogen där det inte finns några andra distraktioner än träd och en och annan fågel:)

[Lisake]
0

Kul att få höra era metoder kring tankar.

simudainkain
0

Lisake: Tycker att promenader i naturen också är en bra metod.

En metod för att lära sig se det positiva, som jag lärde mig på en kurs är att skriva tacksamhetsdagbok. Där skriver man vid sänggåendet allt bra du har gjort under en dag, allt du är tacksam över. När du klarar det bra får du skriva om det du behöver hjälp med. Detta ska tanka upp din självkänsla.

Det ligger en fin dagbok på mitt nattuksbord…

[Lisake]
0

#5 Har börjat läsa i Mia Ts.bok "om självkänsla nu"och där finns det någonting liknande,har inte hunnit till det kapitlet än.

Tack för tipset och det låter som ett bra sätt.Gladpositiva affrimationer.

simudainkain
0

#6 Marta ´Cullberg Weston hette läraren. Hon har skrivit en bok som heter "Ditt inre centrum - om självkänsla, självbild och konturen av ditt själv". Läser om den då och då, mer förstår jag varje gång.

Du få rapportera när du är klar med din bok.

Tillsammans är vi starka!

Flamman1
0

Jag brukar ta en sväng med medryttarhästen och prata me henne ;)

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

[Lisake]
0

#7 Den boken här jag inte läst,är den bra?

#8 Härligt!

Mia
0

#8 Åh vad underbart! Hästar är underbara djur.

Flamman1
0

#9 aa de e de:D

#10 Aa dom är helt underbara och väldigt bra på att lyssna också ;)

Mia
0

#11 Ja, dem är utmärkta när man har problem och behöver en bra lyssnare! Saknar att rida, gjorde det mycket innan. Det är en härlig känsla när man galopperar iväg Glad

Flamman1
0

#12 Ja de e de verkligen tycker även att det är helt underbart att bara skritta ute i skogen… och inte behöva tänka på något

Fridaaaa
0

Jag brukar också greja med mina djur, får en att må bättre, eller då ut och gå med hunden:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

simudainkain
0

#9 Ja, ja tycker att boken är bra. Hon skriver mer akademiskt än MiaT, kräver därför mer inläsning. I gengäld har hon mycket vetenskapliga referenser till stöd

[Lisake]
0

Tänk att djuren har en som lugnande positiv inverkan på oss människor.Glad

#15 Tack!

simudainkain
0

Jag gör också yoga, Det har tagit mig lång tid med inre motstånd att nå den nivån att släppa tankar och känslor också. Det går när jag lyckas fokusera tillräckligt och gör det regelbundet.

Före Skrikandes efteråt då jag lyckades Cool

[Lisake]
0

Härligt att man kan hitta sitt eget sätt att bearbeta sitt liv på med olika teknikerFlört.

Maria
0

Sommar vår och höst så är det trädgården som är favortiplatsen för att sortera tankar. Jag älskar att pyssla med mina växter med två nyfikna katter som hejar på och gräver där de inte ska…Flört

Annars gillar jag att sticka och då kommer en massa funderingar och det är så avslappnande tycker jag.

/Maria