släppa saker
Fråga: Hur gör ni för att släppa saker, acceptera och gå vidare…?
Det är med att släppa och gå vidare är inte så tvärenkelt som det låter.provade på det före jag insåg att det var min självkänsla som behövdes bearbetas först med all ältande.
Först börja med sig själv,men senare i livet så..
Jag kan inte riktigt svara på det för jag har enormt svårt att släppa saker, jag är långsint som tusan.. Och gå vidare i livet är inget jag är bra på iheller.. Hur man ska arbeta med det vet jag inte riktigt iheller, jag har försökt att ta små steg.. Men det är svårt och det kräver så mycket.
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Det är väldigt svårt för mig att förklara det då jag själv har svårt att släppa vissa saker :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hm. det känns som vi har något att bita i här. Om jag hittar något tips lägger jag in det. Tar gärna emot allt ni hittar… 
Vi attraherar det vi älskar eller det vi hatar,det vi är rädda för, det vi längtar efter eller det vi tror på.
Den goda känslan vill man behålla så länge som möjligt.den negativa ska vi lära oss av.
Ur Attraktionslagen.
Jag har ganska lätt för att släppa saker och gå vidare men hur jag gör? Det är svårt att förklara.
Jag vill inte att något negativt ska få ta över mina tankar och min tillvaro. Det mår ingen bra av. Det påverkar mig och det ger ringar på vattnet och påverkar mina närmaste.
Antingen är det en medfödd talang
eller så har det kommit med åren. Jag hade nog svårare att släppa saker och ting när jag var yngre när jag tänker efter. Men jag har inget riktigt bra svar….
/Maria
Vi har så svårt att acceptera att allt som finns är nuet och att det som skedde igår redan är borta.
Men det enda som egentligen finns kvar av gårdagen är våra egna tankar och känslor kring det som har skett. Så länge vi håller kvar negativa bindningar till andra människor och händelser, kommer allt vi gör i livet att påverkas av det.
Att släppa taget om negativa minnen och känslokopplingar är en process, och det är inte praktiskt möjligt att släppa hela taget på en gång.
Det första och viktigaste steget är att erkänna och acceptera våra känslor exakt som de är, utan att anklaga någon annan för vad vi känner.
Dagen idag är en märklig dag
den är Din.
Gårdagen föll ur dina händer.
Den kan inte få mera innehåll än du redan givet den.
Morgondagen vet du inget om.
Men dagen idag har du, använd dig av det.
Idag kan du glädja någon.
Idag kan du hjälpa någon annan.
Dagen idag är en märklig dag, den är Din.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har lätt för att släppa o gå vidare. Det jag gör är att ända tankemönstret o liksom logga in på en annan tankeväg.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har fått veta i veckan att jag bearbetat mitt "bagage". Kan nu hänga det på ryggen och gå vidare med livet…. En medveten process tydligen var det som behövdes under en längre period. 
#7 Tack för den sanna dikt,den är jättebra att påminna sig om hur värdefull dagen är.