Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett16-övriga-känslor
Läst 3624 ggr
Mia
0

Tacksamhet

Vad är ni tacksamma för just idag, just nu?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Lisake]
0

Jag är tacksam för att jag kan vara i nuet.Glad

kittun1
0

Tacksam idag över att jag börjar bli av med min förkylning så jag orkar städa ordentligt hemma.

Tacksam över att jag inte känner mig rädd (just nu i alla fall) inför en 24 veckors behandling med inteferon, som startar i morgon. Samt tacksam över att jag i och med detta kan bli av med min hepatit C!

Tacksam över min fina gubbe som alltid ställer upp till 100% Glad

Mia
0

Tacksam över att jag har den här sajten och tacksam över att jag har en så fin vän.

Fridaaaa
0

Tacksam över att ha en bra familj, att ha en bra pojkvän och tacksam att jag har mina djur och vänner

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

simudainkain
0

Tacksam för inställd utb imorgon (snarare idag), så jag får sova ut efter nattpasset… Tungan ute

ManU77
0

Tacksam för att jag och familjen är friska och krya. Tacksam för att jag har ett hem att bo i, att jag har kläder på kroppen och mat på bordet. Tacksam för att jag får förmånen att vara far till min dotter.

Ja, det finns helt enkelt en himla massa att vara tacksam för! Glad

[Morfalum]
0

Bara för att vara lite språknörd och negativ tönt: Är inte tacksam fel ord? :)

Men jag är glad att jag har min familj, min tjej, min hund min sköldpadda. Jag är glad för att jag har en stor passion i livet som gör att jag aldrig får tråkigt. Jag är glad för att jag är jag och för att jag är som jag är.

Men tacksam vet jag inte, ingen gav det till mig (religiösa må ha invändningar här). Det hände bara och mycket hände för att jag var beslutsam och ville ha det.

:)

simudainkain
0

Tacksam för sol ute,bara -1 och jag är ledig, hurra…. Cool

Maria
0

#7 Man kan vara tacksam utan att vara religiös. Man kan ha en  slags ödmjukhet inför livet och vad man fått ändåFlört

Jag är tacksam för så oerhört mycket så det skulle bli en alldeles för lång lista men frågan är vad jag är tacksam för just idag?

Jag är tacksam för att kunna vara inomhus i ett varmt hus med två annu varmare goa katter när det är så kallt ute.

/Maria

[Morfalum]
0

Men det är lite det jag funderar över. Allt har man ju inte fått :) mycket har man ju skapat sig, anförskaffat sig.

Det är semantiken som ställer till det, tacksam. Som du säger ditt varma hus och dina katter har du väl på något sätt anförskaffat dig. Du kan ju vara tacksam mot dig själv givetvis men det blir ju lite konstigt. vore det inte bättre att säga, jag är glad att jag har det här och känna en stolthet och förnöjsamhet över att man skapat sig något så bra.

Maria
0

#10 Fast då kan man dra det vidare ett snäpp.Flört

Jag har visserligen köpt mitt hus själv men jag är tacksam att jag är född i ett land där möjligheten att utbilda sig gratis, skaffa ett jobb som i sin tur leder till att man har råd att skaffa ett hus är möjligt.

Det är en liten del av mänskligheten som faktiskt har det så bra.

/Maria

simudainkain
0

Tacksam för den första vårdagen. Varit ute och njutit. Tacksam för att jag hittade en så fin ny kopp! Av en brasiliansk konstnär boende i LA. Rensade ut en massa koppar föra året. Satsar på en helt egen kollektion av "egomuggar". Tacksam för att jag samtidigt hittade jättefina turkosa espressomuggar till födelsedagspresent till min yngsta syster. Priset var t.o.m nedsatt. Tacksam för att när jag gick i affären och muttrade över att det finns jäst och palmfett också i ekolgiska färdiga buljonger och nu får jag gå till fiskhandlaren och köpa fiskhuvuden. Då fanns det! En alldeles underbar dag.

[Morfalum]
0

#11 det är sant. :)

Men allt trillar inte ner i knät på en. Jag kan vara tacksam för möjligheten men det är min egen förtjänst vad jag gör av den.

ettlitetalias
0

Jag är tacksam över att ha en dag till bara migsjälv som omväxling, och att jag har fina arbetskamrater som ringt och lämnat röstbrevlåde-meddelande om hur jag har det på semestern. Och ännu tacksammare är jag för att jag inte har pengar på mobilen, så att jag har en ursäkt till att låta bli att ringa tillbaka och störa min alldeles egna ego-dag Glad

[Lisake]
0

Jag är tacksam för att jag har lärt mig någonting nytt idag.Glad

simudainkain
0

Tacksam för att ha varit på helande beröring idag. Mhm… gott för själen. Tacksam för att jag klarade steg 2 av detoxen också.

kerstinjo
0

Kom att tänka på något jag hörde en gång.

Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap.

Kerstin 

[Lisake]
0

Jag är tacksam för jag känner trygghet idag.Glad

#17 Så är det,fast det kan vara svårt att ta till sig ibland.

simudainkain
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hurra, detoxen har nu också fått igång ämnesomättningen. Tänk hade jag en midja. Fortsätter med grunden nu i steg 3 med inriktning mot trötthet.

Skrattande

[Lisake]
0

#19 Vad bra, lycka till med fortsättningen!Flört

simudainkain
0

Tack Lisa! Flört

Klokegård
0

Idag är jag tacksam över att jag har en sådan underbar man! Kyss

Cecilia, Livsstilsdesigner! Klokegård - Designa Ditt Liv!

[Lisake]
0

Jag är tacksam för jag är så klurig.Glad

[Lisake]
0

Jag är tacksam för vad denna dag betyder för mig.

simudainkain
0

Så tacksam över en riktigt bra ledig dag. Hade varit hos kinesisk doktor igår och fick sova bra inatt. Yogan gick bättre imorse. Frukosten med mango och persiko, kokosmjöl och youhurtsås med ingefära var mums. Se nyttig mat kan vara smaskens. Hittade en ny handväska med lite som odekorerad indianväska, heyheyhey. Solsken och värme. Tog fram en soppa från detoxen ur frysen till lunch. Till mer akupunktur och annat. Var inte lika sänkt efteråt som igår. Orkade på och se "True Grit", som planerat. Bröderna Coens nya film var kanon, i min smak. Jeff Bridges, Matt Damon och den unga tjejen var fenomenala…!

Vilket dag Skrattande!

ettlitetalias
0

Tacksam över att pojkvännen är så förstående och kärleksfull just nu.

Mia
0

Härligt att läsa vad ni är tacksamma för!

Jag är tacksam för möjligheten att få träna. Glad

simudainkain
0

Sov ännu bättre inatt efter andra besöket hos den kinesiske doktorn och nu var det faktiskt lättare att andas också. Skrattande