Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett01-allmänt
Läst 1381 ggr
[Lisake]
0

Vara i nuet

Hur lätt har ni för att vara i nuet. Att kunna koppla av en stund ifrån sina egna tankar och bara vara här och nu.

Mediterar ni eller har ni någon annat sätt där ni finner ro?

Har själv svårt för meditationer regelbundet utan tar stunden som det kommer när det bjuds.

simudainkain
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har varit sämst i klassen på meditation länge. Känner dock att det är det jag behöver. Om jag gör det tillräckligt ofta, tillräckligt fokuserat märker jag skillnad. Till och från jobbet känns naturligt numera…

Flört

[Lisake]
0

#1 Härligt,hur länge brukar du på?.

En halvtimma för mig räcker gått och väl.Glad

simudainkain
0

#2 OM jag lyckas utan strul göra en halvtimma är jag mycket nöjd. Lättast är det som sagt till & från jobbet. Jag har lättare för den mer återhämnande mer fysiska delen av yogan än den rena meditationen. Men som sagt de man inte vill göra är det man behöver, Skäms.

Mia
0

Jag är urkass på det, det går verkligen inte. Visserligen har jag inte försökt så mycket eller hårt iheller men när jag väl har provat så går det inte. Vilket är synd, jag tror jag skulle behöva det.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

simudainkain
0

#4 Det som tröstar mig är att i Indien säger att i ett liv kan de 40 år att bli bra på yoga……… Flört

Från en som nu är en aning mindre kassa på närvaro…

[Lisake]
0

Var med i en meditationsgrupp som upphörde.den var jättebra man kunde koppla av på ett annat sätt än hemma.

simudainkain
0

#6 Håller med dig Lisa. Något händer i såna grupper för mig med. På mitt träningskort finns det även möjlighet till yoga och sånt…

Annars ska jag på meditation på torsdag denna vecka…

[Lisake]
0

Hur gör jag för att vara inuet hela tiden?Ibland så känns det så lätt och tryggt och så är man i framtiden igen i otryggheten som oroar mig.

Det verkar vara så lätt,det är bara att släppa tanken.vadå släppa det hänger med mig iaf.Kanske så ska man göra vad…

simudainkain
0

#8 Practise makes perfect

öva varje dag… Flört

Såg fantastiska krokusar i en södersluttning i går, tack vare alla övningar under rätt många år nu…  Även jag, se där. Tungan ute

[Lisake]
0

#9 Man skapar själv sina illutioner,som ska väck och är en bra bit på vägen.men ibland lyser dom igenom för mig.

simudainkain
0

#10 me too, me tooTungan ute