Negativa tråden April
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Allmänt dåligt humör idag 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Känslokaos.
Trist med alla människor som ska vara mest och bäst och hålla andra nera. Jag fokuserar allt jag kan på den positiva energi jag får.
#2 Låter bra! Låter inte andra göra dej nere:) Vilket är svårt men man får kämpa och jobba på det:)
Mulet väder idag :(
#4 Tack…. På tal om positiv energi… 
#5 Haha precis ;) hihi:P Men är munter idag ändå :P

Är grymt trött och har lärt mig en hel del som jag inte ska göra om igen…
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är
Har huvudvärk som vägrar försvinna..

#8 det är jobbigt :/ hoppas att det ger sig snart

Känner mig yr 
#10 Usch då
Regnade nu i eftermiddag, trist men jaja. Känner mig varm fast det är inte varmt i rummet :S

Lyckades ha sönder min spegel när jag möblera om och sen så lyckades jag med att skära mig när jag skulle plocka upp den…
#12 Ajajaj :/
Det blåser en massa vill ut och gå men går inte i all blåst :/ Är ju skog överallt vill inte riskera att få träd över mig
Varit förkyld i snart en vecka : (
Fått feber :(
#14 & 15 Krya på er!
#16 Tack ska göra så gott jag kan :)
#16 Tack : )
Känner mig tömd på energi..
Måste dammsuga IGEN, det är det som är det trista med våren, så är det allt man drar in i hallen och djuren drar in i huset :/
#21 Ja snabeldraken har högsäsong på vårkanten.
#22 Ja verkligen
hehe den går på högvarv då, speciellt nu när hunden fäller med xD

Gick upp vid ahlv åta idag :( Något trött

Har haft hur dålig dag som helst idag allt bara skiter sig! :( Nere på botten nästan igen…
Trist, knappt några pengar, suck att man inte kan få jobb :/
Magsjuk och självkänsla och själv förtroende är på Noll..
#27 trist :( Men tänk så här: Du är unik, du duger som du är, finns inga ideal alla är speciella!<3
Borde börja plugga på ett antal hemtentor… har ingen motivation alls.

Fick inte vara med på idrotten…
Är nervös över att skicka in min hemtenta, den var svår att få ihop denna gången..
har ont i magen..Jätte ont.
Huvudvärk börja krypa fram :/
#32 Krya på dej

Börjar mitt lov att vara sjuk:( fast har ju redan varit sjuk sen i torsdags men gick till skolan ändå för att göra prov men idag var det sämre..
Börjar må dåligt igen..Ala tankar,allt skitsnack,Alla komentarer..Fan jag orkar inte mer! vafan ska jag göra? Bup vill mej inte hjälpa så det ända jag an göra är väll att vänta och må piss.. Folk ser bara min utsida,där jag spela glad men insidan skriker!
Som jag läste någon stan "deprmissition är inte att man är svag,det är att man vart stark FÖR länge."
#35 Fått lära mig och höra att alla har en gräns. En positiv sak jag fick höra på en föreläsning av psykolog, var att när man läkt sina sår har man fått mycket kunskap.
Håller själv på att återskapa mig själv igen…
Med hjälp.
Tack..
Känns som att jag inte räcker till… Jag försöker och försöker hjälpa mina vänner och familj lyssna på allas problem och försöka hjälpa dem, vill inte ge dem problem genom att berätta hur jag mår vad jag känner osv. Snart har jag helt stängt in mina känslor och det knäcker mig varje dag och jag vill egentligen berätta allt för nån men jag känner att alla andra har sina problem och jag vill inte belasta dem med hur jag känner så jag är bara tyst och stötar ist alla andra med allt. Jag försöker att jämt ses som en posetiv och glad tjej men snart orkar jag inte hålla min mask längre och det skrämer mig att jag snart kommer brytta ihop. För det sista jag vill är att erkänna mina egna problem för andra. Allt har bara blivit en ända stor ond cirkel och jag vill inte lämna den…
Du talade om det för oss. Ett första steg! Grattis!
En fråga, varför ser du dig som ansvarig för alla andra?
Misstänker att du ska vandra den väg jag har gått… 
Ja, jag talade om det för er…
Jag vill att mina vänner och familj ska känna att de kan prata ut och berätta allt för mig och att jag alltid finns för dem så de vet att de alltid har någon som hjälper dem…
Jag vet inte vad du har gått för väg… men om du har några bra tips så är du väldigt välkomen med dem :)
var bor du? vi kanske kan träffas.jag har det inte heller så ltt men är en bra lyssnare..skriv till mig i pm om du vill:)
#41 Tack… :)
Jag har fått höra till leda att jag inte ska vara så hjälpsam och duktig. Jag ska lära mig att se till mina egna behov. Verkar som min livsläxa.
Ger tips på lite läsning som hjälpt mig:
Helmer Linderholms böcker för vuxna och ungdomar. Mycket realistiska och positiva kvinnoporträtt.
Marion Zimmer Bradleys serie om legenden om Kung Arthur, mest känd är "Avalons dimmor" samt hennes serie om "The renunciates" i serien om Darkover. Mycket ingående analys av kvinnor och mäns roller samt hur vi är egentligen.
För fakta finns:
Clarissa Pinkola Estes "Kvinnor som slår följe med vargar"
Jean Shinoda Bolen "Gudinnorna inom oss"
Citat från "Kvinnors vrede - från självutplåning till självinsikt" av Harriet Lerner.
"Har du svårt att uttrycka vad du tycker och känner? Får du skuldkänslor när du har sagt ifrån? Är du klar över i vilka situationer du blir arg?"
Det var länge sedan jag läste "Kvinnors vrede", beställde den inspirerad av vårt samtal.
Hittade också denna som jag beställde.
"Kvinnor som tänker för mycket: destruktiva tankemönster och hur du tar dig ur dem" av Susan Nolen-Hoeksema.
Läser just om serierna av Marion Zimmer Bradley…
Blev inspirerad av detta samtal tack! 
Jag ska igentligen vara hur glad som helst idag.men det blev för mycket så jag vände det till någonting negativt i stället.
Ja och jag vet hur, brukar uppmärksammar mig själv och då upplöses många problem.men gjorde inte det så jag ramlade tillbaka i gamla gängor.
Så nu får jag vända det till positiva sidan igen.
Stay positive now…
Undrar vilken film det kom från???

Ingen bra dag idag heller,det är så uppdämt i mitt bröst.
Behöver vila och ta igen mig,många tankar nu som snurrar,har låtit mig styras av andra.är helt enkelt för snäll stundom,vill vara hjälpsam men glömmer bort sig själv totalt och då orkar man inte med i längden.
Måste lära mig att ta kommandot i mitt liv.
#46 Ta hand om dig. 
Lätt irriterad idag :/
#47 Tack.
#48 känner igen mig…
#50 Ja det mesta har irriterat mig idag, även saker som inte brukar irritera mig 

Det viktigaste är att få ut irritationerna ur hjärtat,och inte belasta sig själv genom att hålla inne på dom.fast det är lättare sagt än gjort många ggr.
Till sist kommer känslorna ut iaf,brukar vilja vara ensam dom gångerna…
Det är så himla befriande efteråt,vill jag tillägga.
Blir så arg på vissa människor som fortsätter bråka och anklagar en för saker man inte har gjort :/
Dom personer som säger så,mår inte själv så bra.dom vill inte själv ta ansvar för deras egna problem utan öser det på andra personer som att det är deras fel.
Där gäller det att slå ifrån sig och inte låta sig påverkas.lättare sagt än gjort men det handlar om en själv och hur man vill må,man kanske tycker att man är för hård om man säger ifrån och så låter man det vara så.
Nää säg ifrån även om det tar ont i början.man växer som individ efteråt och man känner sig säkrare och börjar tro på sig själv.
#54 Så är det… Är jobbigt att säga ifrån oftast för att sedan släppa det.
sänder positiv energi!
#56 Precis!:)
#55 Bra skrivet 

Har fått skoskav :(
HAR ont i min rumpa,axlar och rygg!:S haha ingen bra komfort i skogen inte..?:S
MEN KUL VAR DET!:D

#59 har också ont i rumpa, axlar och rygg. Nä det var det inte det var ju det som gjorde att det vart jobbigt att vara i skogen annars hade jag gärna stannat flera dagar där