Rädd att göra bort sig
Alla har vi väl någon gång känt hur pinsamt det är att göra att göra bort sig,i både små som stora händelser av olika företeelser.
Vissa gånger kan det bli prestige,konflikter,händelser där man går och oroar sig över vad som kommer att hända,man blir rädd och taggarna är utåt.
Att göra misstag är mänskligt och lärande,jag behöver inte vara tuff för mig själv eller för andra personer.
Jag är fri,att göra fel.
Det är svårt att erkänna och se det i ens själv och att vilja förstå innebörden.Man skäms inom sig själv att erkänna sina misstag.När man kan accepera sina fel och brister,behöver man inte länge vara tuff och hård länge.
Man kan vara sig själv fick jag erfara men det satt långt inne,innan jag ville förstå och släppa ut det ur mig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Pressen att göra allting perfekt känns i hela kroppen. Är det värt det? Var på en kurs för att hantera stress. En kvinna där rusade runt i sin lägenhet, innan hon gick till jobbet, och puffade till alla kuddar.
När någoting är viktigt behöver det göras bra. Annars chilla mera. Dessutom som Lisa skrivar, det är det svåra och misstag vi lär oss av. Jag reflekterar varje dag över jobbet för att se vad som kan förbättras. Det stödjer min utveckling.
Sätter gränser mot de som skäller om jag inte är perfekt, när jag inte är för mycket i gungning. Dessa människor är vanligtvis de som också blir aggressiva när jag gör något bra. Då är de ju inte bäst på allt. Behöver jag ta in detta. Nä, dessa är inte mogna människor.
Going my own way, enjoying my life. Kvällen innan en tenta var jag på konsert med Tinariwen. Det fortsatte efteråt och blev en sen natt. Jag klarade dock tentan och fick i stället ett minne för livet i stället för sista minuten plugg. Börjar första dagen på en kurs med plugg, för det ger mig trygghet och frihet.
skönt att få skriva av mig detta. Tack, Lisa. 
Denna konsert var jag också. Enjoy!
Jag har lärt mej..alla människor gör sina misstag, främst gäller det att få ens omgivning att förstå detta.
Bara att bita ihop och gå vidare. Inget blir bättre av, att man går och grubblar! 
Att vara perfekt,att orka prestera mera.vi ska se bra ut och föra oss på ett speciellt sätt osv.är någonting vi medvetet eller omedvetet tar in dagligen av all reklam.arbetsbördan på jobben ökar osv.
simudainkain vad bra tips du kom med när det gäller tentan.
Sisa den första meningen du skriver har jag också tänkt på.
För min del så känns det som att det bara var jag som gjorde misstag och alla andra var så kunniga och perfekta.det fick mig att bära offerkoftan och försvara den.känner att jag har blivit mycket bättre på att hantera situationer,men det är en bit kvar än.
Intressant att få läsa det ni skriver.
# 3
Jag tror att Du själv ser mer av detta problem än alla människor du träffar..jag tror att det är du själv som mår mest dåligt!
Släpp taget, må bra och ta vara på livet!
Kram 
Blir inspirerad av att läsa det ni skriver och delar med er av, tyvärr har jag oerhört svårt för att släppa taget och gå vidare. Jag vet helt enkelt inte hur man gör, jag ältar det fram och tillbaka, grubblar över det ständigt, tänker hela tiden på vad jag kunde gjort annorlunda, och hela tiden handlar det om MIG. Inte om vad t ex den andra kunde gjort annorlunda, utan bara jag. Hur kan man arbeta på något om man inte vet hur man gör? Hur har ni gjort för att komma till dessa insikter?
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
# 5 Hej Mia..hoppas att Du har det bra! 
Försök att låta bli att fokusera så mycket på dej själv..försök att istället tänka på hur du skulle reagera om du var i dom andras situation.
Tror du verkligen att dom bryr sej så mycket om just du gör bort dej..att det är något dom går och tänker på ? Gör du så, ifall någon annan gör bort sej framför dej..hur tänker du då ? Inte tror jag att det är något du går och funderar över..nej, du släpper taget och går vidare. Varför ska då den som gjort bort sej gå och älta detta..
Alla har rätt att göra bort sej ibland..sånt är livet!
( Hoppas du förstår hur jag menar ) 
#5 Jag har fått en hel del insikter av litteratur, både fakta och skönlitterär. Jag har letat som en galning över ett tidigare inlägg där jag specade de viktigaste men utan framgång. Får köra från minnet, en enklare version.
Helmer Linderholms böcker är mycket realistika vad gäller kvinnors livsvillkor. Inga offerkoftor där inte.
Marion Zimmer Bradleys serie om Arthursagan, mest känd är Avalons Dimmor och hennes "The Renuciates" från Darkover borde vara ett måste för alla kvinnor.
Kvinnorna i Världshistorien. Varför behövs mannen, om det biologiska könet (skriven av män). Kvinnors vrede (har jag nyss beställt. Dags att läsa igen). Kvinnor som slår följe med vargar. Gudinnorna inom oss.
Var på kurs med Marta Cullberg Weston om Självkänsla, där vi fick hennes bok "Ditt inre centrum". Läser om den.
Riktigt yoga, då den handlar om min egen hälsa och min egen väg i livet. Sat nam : Min egen sanning.