Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett10-presentationer
Läst 2042 ggr
Fridaaaa
0

Mina underbara djur

Tänkte göra en tråd om mina djur som jag har.
Har ju ett helt "zoo" som min kille brukar säga Flört

Kommentera inte förrän jag säger till Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börjar med hunden.

Lillan heter hon, är en 3 ½ årig sankt bernhardstik, född 17 november 2007. Min killes mamma har fött upp henne. När hon var ca 14 veckor gammal började jag ta med henne till skolan (naturbruk). Gick superbra! Min lärare som jag fick i 3an sa att hon aldrig har träffat en sån aktiv sankt bernhard.

Lillan är lättränad men blir för ivrig ibland. Hon älskar att spåra och att retas med matte,husse och katterna såklart Flört

Hon tror oftast att hon är mindre än vad hon är.
Hon är väldigt vaktig och litar inte på främmande.

Men hon är ändå vår princessa ;)

Fridaaaa
0

Sedan har vi 2 katter med, Fia och Findus.

Findus

Fick Findus av min kille i augusti 2009, då han flyttade till eget hus, så då fick jag mig en alldeles egen katt Skrattande Hade sagt att jag ville ha en röd eller rödvitkatt och det blev det! Köpte även en bror till han men so tyvärr försvann hösten 2010.
Findus är en underbar katt. Supersnäll! Lite tillbaka dragen mot främmande men är världens goaste. Är lite dumsnäll tror jag FlörtHan kastrerades nu i januari 2011, och då sa veterinären "han var minnsan inte liten", men har var supernsäll även hos veterinären, sa inte ett ljud.
Han älskar att ligga i sängen eller i sin egna korg. Min kille brukar kalla han för "bebis" då han är min lille "bebis", ganska bortkskämd haha

**Fia
**

Fick hem henne i december 2010, då hennes ägare hade hastigt gått bort och vi kände hennes förra ägare. Hon trivdes inte alls med hankatten hon bodde med, så vi trodde först inte att det skulle gå med Findus heller men det har gått superbra, dem har sina duster ibland men dem slåss inte Skrattande Findus är väl för "dumsnäll" hihi
Hon är född 1998, så hon är gammal. Hon är kastrerad. Hon gillar att kela på sina vilkor. Sitter gärna inte i knäet, men kan gärna ligga bredvid i sängen eller soffan. Hatar att vara ute på vintern, då ligger hon inne.

Fridaaaa
0

Och så har vi kaninernaSkrattande

Alex är en underbar kanin som är född den 11 augusti 2009. Han är en lejonhuvad kanin/lejonhuvad dvärgvädurs hane. Genomgo och jättesnäll. Mamma handuppmatade han när han var lite för att mamman till han stötte bort honom. Fick hem honom hösten 2010 för mamma skulle inte ha kaniner kvar. Pappa till Flizan

Flizan är född 2 februari 2010. Dotter till Alex. Hon är med en lejonhuvad kanin/lejonhuvad dvärgvädur, i färger svart otter brokad.
Snäll men bestämd dam. En riktig fluffboll.

Tufsan är en lejonhuvad dvärgvädur, född 2006. Hon är en omplaceringskanin. Genomsnäll kanin som jag brukar småhoppa med.
Liten "tjockis" men har spring i benen!

Albin är också en omplaceringskanin, som vi fick sommaren 2009 pga att ägarna hade tröttnat (eller ja dem skyllde på sina små barn att dem hade tröttnat). Vår första jättekanin. Snäll och nyfiken. När han kom till oss var han mager och för långa klor. Men nu mår han hur bra som helst :) Han har en stor bod att skutta i!  :)

Fridaaaa
0

Och till slut: MarsvinenSkrattande

Morris kom till oss som omplaceringsmarsvin, då förra ägaren hade tröttnat på honom, han var då ca 2 år gammal, alldeles för tjock, på tok för långa klor, bodde själv och levde på godisstänger och lite sallad. Men nu bor han med Totti i en stor fin bur, lagom hull och bra klor nu och får bra med mat, nu lever han livet Skrattande När han kom till oss nafsade han mm men inte nu längre, nu kommer han springandes när man kommer och vill bli upplockad. Han kom till oss våren 2009. Han är ett petmarsvin (blandras)

Totti är född 29 juni 2010 hos min mamma. Han är barnbarn till Morris (Morris är morfar). Jag ägde Tottis mamma och mormor innan mamma tog över dem. Han är ett blygt marsvin men väldigt snäll och nyfiken. Han är ett virvelpet (blandras).

Blixten fick jag i födelsedagspresent i november 2010 av min svärmor tillsammans med ett annat marsvin som tyvärr dog 1 månad senare. Han är ett skinnymarsvin, färg svart dalmatin. Mitt första skinny. Helmysig herre.

Lotus köpte jag av Linnea på Strawberis marsvin 9 januari 2011, han är född 28 november 2010. Köpte honom därför att Blixtens kompis dog (marsvin måste ju bo minst 2 st). Han är en self buff hane med mycket energi!

Fridaaaa
0

Färdig :D Har 2 hönor och 1 tupp med men har inga bra bilder på dem

Tallullah
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vilka fina djur du har!!:):) Jag med älskar mina djur. Jag har haft en liten uppfødning med chines crested dog sen 98,men har numera lagt uppfødningen på hyllan. Jag bor ihop med fyra,lite äldre kinesdamer¨nu,och dom är verkligen min stora glädje:) Dom är mina barn. Jag har även två kastrerade bond katter och en lejonhuvad kanin.

Djuren har alltid betydd mycket i mitt liv…jag har haft det mästa här hemma och ibland har det varit som ett litet zoo:):)Men djuren ska skøtas och man ska ha tid med alla,och jag har nu endast dom här djuren kvar. Men dom ger mig glädje varända dag. Hundarna ligger i sengen värje natt och vi går promenader i skogen intill och vi har det så mysigt.

Min äldsta tik är fjorton år och børjar se och høra dåligt,men hon är annars pigg och glad:)

Att ha djur kan vara en stor berikelse i ett människas liv. Jag har aldrig riktigt førstått människor som inte tycker om djur. Tycker lite synd om dom faktiskt,før som går miste om så mycket kärlek.

Fridaaaa
0

#6 Tack ska du ha! :) Djur är mitt allt<3

[Sisa]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack Frida!

Jag blir glad av att läsa om dina fina djur..och av att det finns människor som Du..Kyss

Fridaaaa
0

#8 Vasegod! Skrattande

Tack ska du ha, snälla du! Väldigt snällt sagt SkrattandeKyss