Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett04-kärlek
Läst 2183 ggr
BuxXum
0

Suck..De där männen

Jag har tidigare skrivit av mig i forumets "Privata rum", i en tråd som jag valde att döpa till "BuxXum - Korkad?". Med andra ord bör det finnas saker där om ni inte fattar min samanfattning jag tänker göra.

Som man kan läsa i den tråden blir jag nästan alltid kär/förälskad/fäst vid äldre personer än jag. Nu har det hänt igen. Jag har ännu en gång gått och "kärat ner mig" i en man som är anställd på vår skola där jag går. Han jobbar där och jag är elev.(som dock snart tar studenten.)

I alla fall så vet jag ingenting om honom. Jag vet i princip vad jag heter, hur han ser ut och att han har en blå bil, vilket jag sett när han kört förbi mig en gång. Jag vet inte ens riktigt hur hans röst låter även fast han har småpratat lite med mig.

Det är just det. Han har småpratat med mig, lett åt mig och sagt "Hej" en hel del, inte mer. Hur kan man bli så extremt intresserad någon som man har en sådan relation till? För det är just vad jag är, extremt intresserad, nyfiken och ja… Jag skulle nog vilja säga kär.

Jag börjar seriöst fundera på om det inte är åldern jag faller för i alla fall. Han borde vara runt 47-48 eller någonting han också. Jag skäms lite för att jag alltid blir kär i sådana personer jag inte kan få och börjar fantisera om "oss två" gång på gång. Det känns som jag är helt korkad som får sådana tankar och känslor och jag vet inte vart jag ska göra av mig. 

Samtidigt som jag älskar att gå omkring och tänks på honom så skäms jag och vet att det aldrig kommer bli han och jag. Medan jag tänker att jag "vet" frågar jag mig själv: "Varför hälsar han då hela tiden?" (Det gör han nämligen inte till någon annan jag har frågat lite snyggt så att ingenting har märkts.) Han har inte ens lett åt dem har de svarat ibland.

Jag är så kluven. Även fast jag har varit i liknande situationer innan. :S

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

Mia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vet inte riktigt vad jag kan säga förutom att du kanske dras till uppmärksamheten du får av äldre män? Ock skämmas behöver du verkligen inte göra! Du är inte ensam om att bli kär i äldre män.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

BuxXum
0

Men jag får ju inte någon speciell uppmärksamhet, egentligen. Visst, kanske från den här "nye" mannen men jag fårstår inte riktigt varför. o.O :P

ALEA IACTA EST

Fridaaaa
0

Finns många som blir det. Inget ovanligt. Alla dras till olika saker.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 Jadu.. Jag vet inte heller faktiskt, han kanske har dig som favoritelev och ger dig lite mer uppmärksamhet därefter? Jag har ingen direkt erfarenhet inom detta området så jag hoppas att någon annan kan svara. Vad tror du själv att det beror på då? Ju mer man söker svar inom sig själv desto mer hittar man Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

BuxXum
0

#3 Så sant.

#4 Haha, om han(han jobbar som vaktmästare :P) har mig som favoritelev av 800 så kan jag ju helt klart känna mig sedd och god till mods x) Haha

ALEA IACTA EST