Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett15-självkänsla
Läst 1315 ggr
Mia
0

Stranden

Hur känner du inför att visa dig i t ex bikini på stranden? Känner du dig obekväm med att vara på stranden? Blir din självkänsla och självförtroende sämre när du ska till stranden? Berätta!

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag känner lite obehag i form av att jag har små bröst. Jag försöker intala mig själv att ingen bryr sig om att jag har små bröst, men ändå smyger tankarna på mig. Det hindrar mig dock inte ifrån att vara på stranden, sola och bada. Men det kan göra mig lite ledsen/irriterad över att vara så negativt inställd till mina bröst och vad andra tycker om dem.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Fridaaaa
0

Jag känner mig obekväm pga mina extra "kärlekskilon" och mina små bröst.
Känner mig lite obekväm när jag ser tjejer med snygga kroppar och snygga bröst.
Jag är och sola och badar, men helst där det inte är så mycket folk.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

stina63
0

Jag känner mig inte obekväm med min kropp. Trivs rätt bra med den, Jag är perfekt som jag tycker jag är. lite brister här och där., Men de är jag de. Förr tvivdes jag inte alls men numera trivs jag perfekt.Skrattande

Sen gå på stranden. Tja de var ett tag sen jag var där. Varför är nog för jag är inte den som gillar att bada sen ligga sola på stranden.
Jag går nog hällre i min kollonistuga och rensar ogräs i bikini. Sen sitter en stund på stolen och njuter av något gott.

Kyss

Skogselva
0

Jag känner mig jätteobekväm på stranden, men av helt andra orsaker. Sanden är varm, den fastnar över allt, solen bränner, vattnet är kallt, och det finns ingenting att göra där. Jag förstår inte varför folk gillar stranden.

Men jag har aldrig haft några problem med att visa mig i bikini. Jag har väl "brister" som alla andra, väldigt många bristningar då jag ganska hastigt gick upp 16 kg och som sedan blivit kvar när jag gick ned den vikten igen (nej, inte på ett hälsoskadligt sätt, det har tagit två år och allt jag egentligen gjort är att sluta äta godis och dricka läsk). Men de är nog lite coola, även om de flesta helst inte vill ha bristningar och skäms för dem, så gillar jag mina. De ser ut som tigerränder, hehe.  Cool

Sedan tänker jag så här, om jag känner mig tveksam inför bära en outfit (vilken som helst, inte bara bikini): Vad folk tänker när de ser mig, det är deras problem - jag är inte tankeläsare och om de skulle vara så elaka att de kritiserade mig, så förtjänar de inte min uppmärksamhet.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

gloriousbastard
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag gillar min kropp och det är jag glad för. Fel och brister har alla men det är ändå bara jag som ser mina egna så varför missunna sig själv att ha bikini en varm dag. Tycker mest det är fjanterier att gå och tro att folk dömer en bara för att man råkar ha lite mindre kläder på sig, man bryr sig inte mer om folk på stranden än om folk man ser på stan - eller ja, så är det för mig i alla fall.

Skogselva
0

#5 Bra sagt!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad