Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett: 01-allmänt
Läst 1534 ggr
cikorias
1

Träning och självkänsla

Märker att jag mår så mycket bättre av träning.
Jag går inte till gymmet där många är duktiga och vältränade
utan har köpt lite enklare träningsredskap och DVD-skivor som
jag använder här hemma.
Visst är det svårt att komma till skott men gör jag bara det så
mår jag så mycket bättre efteråt.
Har åven börjat med meditation och TaiChi som jag också
mår väldigt bra av.

Håller ni på med någon form av träning eller annat som gör att
ni mår bra och som stärker självkänslan ?

[Lisake]
0

Träning och självkänsla är nog ett bra sätt.brukar ta en promis i naturen ett bra sätt att byta miljö och skingra sina tankar och komma tillbaka som ny människa är ett bra sätt för mig.Glad

Ett miljöombyte där man själv skapar och vill göra är det bästa för kropp och själ för att må bra.det kan vara vad som helst träning, meditation,läsa en bok eller lyssna på musik ect.

Mia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tränar på gym, fast olika pass med många människor. I början var jag jättenervös över att gå dit, just för att det är ett pass där andra människor är med. Men det kändes jättebra när jag väl hade klarat av det, jag mår bra av träningen och känner mig jättebra efteråt. Så jag tror absolut att det hör ihop med självkänslan Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Emmisan
0

Jag cyklar milen runt sjön, joggar en bit eller tar en ridtur om det är torsdag. Glad

Har aldrig mått dåligt efter pass som dessa.

Mvh Emma Tange

tokmulle
0

ja, träning och självkänsla hänger ihop, åtminstone för mig :)

Jag har återupptagit joggningen (som ska bli löpning bara konditionen kommer ifatt) och tränar olika saker hemma. Diverse dvds, med hantlar, rockring, pilates osv..

Mår superbra efter ett träningspass!! :)

// TokMuLLe

"Det finns alltid ett val till"

Fridaaaa
0

Jag ska börja ut och gå mer, och börja cykla med, har inte råd med gym eller att rida som jag igentligen vill göra.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[strutter]
0

Jag snabbpromenerar nästan varje morgon i 30-45 minuter.

Belöningen när jag kommer hem igen är den goda grötfrukosten med ett ägg. På gröten har jag blåbär, färskriven ingefära, solroskärnor, kanel och linfrön. Av detta mår jag jättebra.

Men…sen förstör jag det hela med att äta två-tre chokladkakor under dagen. Inte varje dag, men alldeles för ofta. Kan inte stå emot suget.

Vad gör man?

tokmulle
0

byt ut chokladen mot något nyttigt, och belöna dig själv med? Chokkladen torde fungera som ett belöningsmedel?

// TokMuLLe

"Det finns alltid ett val till"

[strutter]
0

Tack för tipset, tokmulle.

Men det som är problemet är ju att det är choklad som jag måste ha. Jag vill inte ha två morötter utan två chokladkakor.

Jag önskar att jag kunde ändra min tanke, men så enkelt är det ju inte. Så det är väl bara att inse att så här kommer det att vara för mig.

Och tack vare att jag power-walkar så mycket så kanske chokladen inte sätter sig så mycket som den skulle annars? Jag tror att jag väljer att se det så tills vidare. En dag kanske jag kan få in det rätta tänket. Och då tar jag moroten i stället!