Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett01-allmänt
Läst 6837 ggr
Mia
0

Peppmusik

Har ni något band/artist eller låtar som gör er glada och peppar er? Glad Dela med er av dem!

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mia
0

Jag måste säga riktigt gamla nostalgi låtar! Såsom Aqua, spice girls och sådant som man kan minnas och asgarva till Flört

Fridaaaa
0

rockmusik blir jag glad av och att lyssna på Jay Smith, punkrock mm

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[AnnikaOhlsson]
0

Aqua ja…."I´m a barbie gilrl, in a barbie world" tralala… det är härlig musik!!

Men om jag vill bli sådär riktigt glad och energifylld då är det riktigt BlackGospel som gäller.Eller Negro Spiritual som det också heter!! Jag flyter bort i en annan värld… Fantastiskt!!

Denna kommentar har tagits bort.
ManU77
0

It´s a beautiful day - U2. Den lyssnar jag på när jag kör till jobbet på morgonen. Vilken start på dagen!

Don't worry, be happy är en rolig låt som jag iofs inte lyssnar på så ofta… det räcker med att tänka på den så blir jag glad.

Mia
0

#4 Haha aqua är underbart när man vill sjunga med och bli lite glad över all nostalgi! Vad härligt att få komma till en annan värld när man lyssnar på musik.

#5 U2 är riktigt bra! Haha, den låten är rolig ja.. Man brukar oftast bli glad av såna roliga annorlunda låtar som fastnar på huvudet men som man inte lyssnar på varenda dag..

Mia
0

Någon som har fler pepp-låtar? Glad

Skogselva
0

"The Medallion Calls" av Klaus Badelt

"He's a pirate" av Hans Zimmer

"The Black Pearl" av Klaus Badelt

Hehe kort och gott - hela soundtracket till Pirates of the Caribbean, men dessa är nog mina favoriter, tror jag.

// Skogselva född till nörd Cool

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Mia
0

#8 Gillar också soundtracket till pirates of the caribbean Glad

Skogselva
0

#9 Yay Glad Det är inte så ofta jag träffar på fler som gillar soundtrack till den typens filmer.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Skogselva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Impartial av The Clockwork Dolls. Steampunk överhuvudtaget är bra, men den här låten är extra feel good ^^

Vet inte varför, men den sortens låtar väcker min inre krigare och får mig att känna att jag kan klara vad som helst. Den är jättebra, så jag lägger in den här så ingen har en ursäkt till att missa den. Tungan ute

simudainkain
0

Toni Holgersson fick jag veta av en vän för länge sedan att jag alltid lyssnade på när det var som svartast.

En yogalärare. Gurudass, från USA gör musik med sin make som får mig att känna är deras vilja till gott. Det ger åter hopp för världen.

Ett annat favoritband är ett musikkollektiv Tinariwen av tourager från norra Mali. Deras mycket tradionellt baserade musik låter som psydelisk ökenblues. Det faktum att de spelar för att överleva som folk, ger mig inspiration att inte vika ner mig utan strida för det som är rätt.

En samlingsplatta med operaarior kallad Passione har jag märkt väcker mina livsandar till liv.

#11 Clockwork dolls har jag inte hört innan. Det var helt klart kampmusik…

Har letat i åratal efter soundtracket till Long kiss goodnight.

Skogselva
0

#12 Den låten är det. Enligt dem själva är syftet med deras musik att berätta en historia, så som man gjorde förr. Flört Det är vad jag gillar så mycket med steampunk

[Lisake]
0

Det finns många bra låtar som tillför mycket.den jag tänker speciellt på är you raise me up med Celtic Woman.Glad Låten är välkänd av westlife men Celtic Woman gör den fantastisk bra!

Skogselva
0

Pepptalket i den här låten tycker jag är suveränt. Ytterligare en steampunklåt och av samma band. The Iron Rose av The Clockwork Dolls. Den är dock instrumental till och med 5:15, så spola fram tills dess om ni bara vill höra pepptalket.

(Jag älskar att låtarna handlar om luftpirater)

Mia
0

Vad härligt att se att ni håller liv i tråden! Underbart med ny musik som man inte vetat om innan Glad

[Lisake]
0

En vacker och stillsam låt.Glad

Hayley Westenra-Prayer

Emmisan
0

Jag blir alltid glad av Coldplay. Nästan alla låtar! Dom har låtar för varje humör, för varje minut av alla årets dagar. Verkligen mitt "sound".

Mvh Emma Tange

ladymiss
0

sweat-snoop dog, party in my head-september, just nu :) blir sjukt glad och känner mig stärkt (melodin stärker mig, kanske inte texterna… haha)

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Allamej
0

Paramore sätter igång mig :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Rebbie
0

Jag blir GLAD/peppad av att höra på..

what the hell - avril lavigne

waving flag - k'naan

lazy song - bruno mars

Lipstick - Jedward

och såklaart visa DISNEY låtar är ju så fina och roliga!Skrattande haha gillar denna, har så glad melodi:

Rebbie
0

Oj den kom visst inte med i inlägget (?) men jag menade såklart härliga Under the sea!!Skrattande:http://youtu.be/C8OBlq_svBY

Mia
0

#22 Den gillar jag med! Disneylåtar överhuvudtaget är underbara.

Fridaaaa
0

#23 Ja jag med älskar disneylåtar:=)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Lisake]
0

Den bästa dagen i mitt liv - Marie Fredriksson.Glad