Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett09-positivt-negativt
Läst 4591 ggr
Mia
0

Vad är din affirmation?

Startar denna tråden i syfte att försöka få fler att tänka positivt genom affirmationer. Om ni läser Kerstins tråd om affirmationer så förstår ni vad det är för något om ni inte redan vet Glad

Nu är frågan, vilken är din affirmation?

Här är några exempel: Jag är stark, givmild, omhändertagande, beslutsam, rik, strålande, ljus, entusiastisk, fridfull, lugn och stilla.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Fridaaaa
0

Jag är lugn, envis,omtänksam,sparsam,pratsam,vill ha kontroll och ha rätt,tålmodig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mia
0

Min affirmation är: **Jag är modig.
**
Då menar jag modig som i att våga, att våga prova på nya saker, att våga stå upp för sig själv och liknande.

[Sisa]
0

Min..Jag är positiv.

Ser på livet med positiva ögon..trots vissa motgångar.

Fridaaaa
0

Ska man bara välja en?:P hehe

[Sisa]
0

# 4

Välj något som du vill ska vara verklighet i Ditt liv..Glad

Fridaaaa
0

#5 Aha missuppfattade det;)

Jag är..envis
Både bra och dåligt att vara envis, men oftast bra!

[Lisake]
0

Jag är Ärlig

Kort och gott..Ärlighet varar längst.Glad

Maria
0

Jag är tuff och jag är en vinnareFlört

/Maria

Skogselva
0

Jag kan göra vad jag vill! Så bestämd och envis är jag av mig att jag inte ger upp förrän jag lyckats med det jag vill åstadkomma. Kanske lite "jag ska ha sista ordet"-stuk över det hela, men ändå… Flört

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Mia
0

Vad härligt att se att ni är med på affirmations-tåget! Glad Är det någon som har börjat att säga sin affirmation till sig själv?

[Lisake]
0

Ja just missförstod trådenSkäms. gör om det.

Jag är inte rädd.

Jag brukar skapa mina egna hjärnspöken som bara är illusioner för mig,och dom ska rivas ner.

Ska börja och affrimera på detGlad

Fridaaaa
0

Missuppfattade den,trodde man skulle skriva någonting man var:P

Gör med om: Modig
Vil våga göra mer saker.

Skogselva
0

Varje gång jag tvekar inför något påminner jag mig om att jag klarat av bra mycket värre saker (fast att jag kanske inte alls har det) och då får jag den där Jag kan vad jag vill-känslan.

Och om jag ändå inte kan övertala mig själv så har jag en mor som med största tilltro säger det åt mig. Så egentligen är det väl något som kommer från henne, men hon har sagt det så många gånger till mig att det blivit sant, och jag har själv börjat köra med den. Oskyldig Som det lilla blå loket "Jag tror jag kan, jag tror jag kan!"

Jag har alltid haft svårt för matte, och mamma har alltid sagt att det beror på en spärr jag har - att jag har fått för mig att jag inte kan matte, så den teorin tillämpar jag nuförtiden i allting! Och om mina kompisar har t.ex. tentaångest så kör jag också med den teorin. Attityden gör halva jobbet. Flört Tro mig, för jag har stor erfarenhet att komma dåligt förbered till tentor och även gymnasieprov och ändå klarat G tack vare min attityd "klart jag klarar det". Men som sagt, det hjälper inte i matte eftersom jag tror att jag inte förstår det ämnet.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

simudainkain
0

Den affirmation jag arbetar med nu är som följer:

Kärleken växer i mitt liv,

Kärleken är det största kraften i mitt liv,

vad jag än gör växer kärleken i mitt liv.

Mia
0

Vad härligt att se så många som är med och gör dessa affirmationer! Det gör mig glad Glad

kerstinjo
0

Affrmationer är en del av mitt liv, så numera tänker jag inte så mycket på det.

Men det största för mig är positivt tänkande. Jag ser inte svårigheter, jag ser möjligheter, det finns alltid något gott i livet, mer än vad vi tror.

Kerstin 

[Sisa]
0

"Jag är lika värdefull som alla andra"

så borde alla affirmera..Kyss

Fridaaaa
0

#17 Så sant!

cavalo
0

Jag har rätt att säga ifrån ordentligt när jag är arg. Inte ge mig t.ex. pga att jag inte orkar eller känner mig överkörd. Något i den stilen säger jag till mig just nu när jag är arg och i bråk. Jag är dock noga med att inte säga saker i stil med: "är du helt dum i huvudet?!" i stidens hetta.

[Sisa]
0

# 19

Helt rätt! Glad

cavalo
0

#20 Tack!

[Lisake]
0

Alltså det här med affrimationer är någonting nytt för migGlad.en stilla undran hur ofta brukar ni andra affrimera,blir det rent spontant när ni känner att man har behov av det eller hur gör ni ,nyfiken som en strut..

Känner redan att det börjar ge resultat för mig.Glad

simudainkain
0

# 22 För mig funkar det bra som en planerad daglig rutin, utan att slå på sig själv för att det inte går alla dagar. Efter ett tag kommer det upp mer och mer spontant…

kittun1
0

Jag ÄR stolt, stark och vacker. Jag kan klara vad som helst!

Tänk på att inte använda negationer i ert affirmerande. I stället för att säga, som en här ovanför, Jag är inte rädd! Tänk istället Jag är modig! Hjärnan kan inte uppfatta negationer. Den uppfattar var du har ditt fokus!

Om man tex tänker, Idag ska jag inte äta godis! och tänker detta flera gånger om dagen så är fokuset hela tiden på godiset, vilket gör det svårare att hålla sin ambition. Tänker man i stället, Idag ska jag äta hälsosamma saker! så är fokuset borta från godiset och det är lättare att avstå från det man inte vill äta.

Mer ex..

Jag är INTE ful - Jag ÄR vacker

Jag är INTE värdelös - Jag ÄR värdefull

Jag klarar INTE detta - Jag ÄR stark

Prova, det känns helt annorlunda!:-)

[Lisake]
0

#23 Så är det nog,man får låta det växa in i tänket i sin egen takt.

#24 Tack för tipset,får ändra min affrimation.Glad

Skogselva
0

#22 Varje gång jag tvekar på min förmåga att klarar något påminner jag mig själv att det kan jag visst. Flört

Mia
0

#22 Vad härligt att det redan ger resultat för dig! Jag brukar affimera spontant, det kommer när jag känner att jag behöver en liten peppning eller annat. Men jag skulle vilja bli bättre på att säga det varje dag.

#24 Bra sagt!

[Lisake]
0

puttGlad

Mia
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi kan ju fortsätta tråden genom att ändra sin affirmation eller fylla på med nya!

Jag är stark