Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett01-allmänt
Läst 891 ggr
ladymiss
2

pepptråden!!;)

här kan vi skriva jobbiga saker och peppa varandra att ge råd/motivation/pepp ;D

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Mia
2

Härligt initiativ! Glad Låt peppningen börja!

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Mia
0

Min bästa vän har det väldigt svårt just nu och det gör så ont i mig! Finns inte mycket jag kan göra förutom att finnas där för honom och det får mig att känna mig maktlös. Livet är verkligen inte rättvist!

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Flamman1
0

Hur mycket jag än sover är jag alltid trött, missar att göra läxor för när jag kommer hem är jag för trött somnar vid åta nio dagligen kommer hem från skolan halv 6. Ligger efter i så många ämnen och nu börjar det komma slut prov och vanliga prov jag kommer inte ha en chans

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Flamman1
1

#2 jag vet hur det är men det bästa du kan göra är att bara finnas där och låta honom veta att han kan prata med dig

ladymiss
0

#3 ställ alarm i mobilen på saker du ska göra! (och alarm där det står något i stil med "gör du vad du ska göra nu?"

Se till att få ordentligt med sömn och vistas ute en stund dagtid. Se till att du får i dig vitaminer. Gå in på studier iFokus! Där finns det massor av bra tips! Man blir mer effektiv, piggare och mer koncentrerad av att sporta, så hitta någon sport (om du inte redan går i en)! Ta med dig mellanmål påväg hem från skolan så blir du pigg när du kommer hem! Och se till att du inte vistas i en stressig miljö

Flamman1
0

#5 sover de gör jag så fort jag kan. Art ställa alarm till saker jag ska göra skulle aldrig funka för jag klarar verkligen inte koncentrera mig efter skolan det går bara inte. Jag håller på med ridning så jag kommer ut dock blir det på kvällen när det är mörkt. Jag har inte tid att göra någon mer sport

ladymiss
0

ha t.ex. någon kompis där när du pluggar som kan kontrollera å märker när du inte koncentrerar dig, ta pauser emellanåt och belöna dig själv sen.

Flamman1
0

Det funkar inte jag har testat allt jag kommer på men det är det med min trötthet som gör allt svårt

ladymiss
0

du kanske kan prova ljusterapi och äta D-vitamin och järn? Gör prover, du kanske ha brist på något

Flamman1
0

Jag har en skada som leder till värre trötthet

ladymiss
0

ok :/ men informera lärare om dig och fråga om du kan få extrahjälp och mer anpassat?

Flamman1
0

Det är just det dom vet om det och jag fått lite anpassat men det är det att jag hamnar efter och ska snart kurser avslutas och då måste allt in.