Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett: 01-allmänt
Läst 2203 ggr
[Vargöga]
0

Vad får dig att må bättre?

Alla har vi väl nångång haft dåligt självförtroende men det har funnits stunder då du mått riktigt bra även om den varit kort.

Vad fick dig då att må bättre?

Flamman1
0

För fick jag bättre förtroende när jag var med min gamla bästis. Men nu är det känner jag mig starkast när jag är i skogen med min medryttarhäst. Har även börjat försöka att få bättre förtroende i skolan och när jag är ute det går framåt men sakta och med många motgångar

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

[Vargöga]
0

Härligt. Skrattande

Fridaaaa
0

Mina djur! Och min pojkvän <3
Mina föräldrar med såklart.

Sitter jag & myser med djuren mår jag alltid bättre ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Vargöga]
0

Jag tror också att djur kan få en att må bättre.

Martin
1

Om jag känner mig nere en dag så försöker jag ta mig ut, nästan oavsett väder. Egentligen är det bättre om det är busväder, för då blir man "genomblåst" och allt det tråkiga försvinner på ett annat sätt känns det som. Jag söker mig gärna till kusten, att titta ut över havet (gärna stormigt) ger mig lugn och får mig att må bra.

Nu när jag är pappa så blir det såklart mycket tid med familjen också och hur nere man än är, hur trött jag än är osv så räcker det ju att dottern ler mot mig och sedan är alla bekymmer borta… :o)

Jag tror på att arbeta aktivt med sig själv och det har jag gjort under många år, och då hittar man också vad som funkar för en själv. Alla är vi indvider och det finns ingen universallösning, det är nog viktigt att veta så att man inte tror att man är sämre eller misslyckas bara för att man försöker något som man vet någon annan har gjort och mått bättre av - utan att själv må bättre.

Många mår bra av att hjälpa andra, men glöm inte att för i det långa loppet må bra och effektivt kunna hjälpa andra - måste man faktiskt sätta sig själv i första hand och hjälpa sig själv att må bra.

mvh Martin

SandraNoSekai
0

Jag mår alltid som bäst när jag fått klä upp mig och sminkat mig extra fint! Det får mig att känna mig stolt och glad på nått vis.

DESU!~Cool

Eywa
0

Katter och hundar får mig att må bra <3

MissInAction
0

Djur får mig att må bra, särskilt att vara i stallet eller ta en ridtur. Då är jag fokuserad på hästen och vårt samarbete och alla bekymmer försvinner Glad

Gå ut i naturen. Titta på träden, lyssna på ljuden. Jag går gärna till något vattendrag. Naturen ger mg både styrka, lugn och energi. 

Titta på en film som jag vet att jag alltid mår bra av. I mitt fall då Love Actually.

Experimentera med make up. Det är ytterligare en av mina stora intressen.

Måla, teckna, pyssla. "När handen arbetar vidgas blicken" sa någon. Det tycker jag var passande.

En helt vanlig promenad ska inte heller underskattas. Det är mycket vanlligt i behandling av depression-patienter att man antingen går promenader i grupp eller att man får promenera själv. Gärna flera korta promenader om dagen. (Om man mår så pass dåligt att man är sjukskriven för det så har man gott om tid för promenader, man kan ju välja långa eller korta promenader, och man får tvinga sig ibland men det är värt det och det har visats vara mycket effektivt). 

Dansa! Sätt på favoritmusiken och skaka loss, kanske sjung också Glad Massa må bra-hormoner!

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[_annaH]
0

Finns mycket som får mig att må bra, men främst mina djur, min pojkvän och min familj, och en vän som ställt upp för mig nått så otroligt mycket, utan henne hade jag inte klarat mig!

MimmiH
1

Mina djur får mig att må bättre :)

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Mia
0

Mitt självförtroende går upp och får mig att må bättre när jag har gjort något som jag inte trodde att jag skulle klara av. Sen får även mina djur mig att må mycket bättre, såklart även min pojkvän och min mamma. Min ena bästa vän får mig också alltid på mycket bättre humör.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.