Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett01-allmänt
Läst 1664 ggr
[Vargöga]
0

Mindfulness

I höstas så gick jag en kurs med Mindfulness. I början tyckte jag att det var en massa ploj och skämdes lite för att göra dessa övningar men efter ca halva kursen så började jag känna mig bekväm med övningarna och kunde slappna av.

Mindfulness har hjälpt mig massor i vardagen och kunde ta skilsmässan på ett mycket bättre sätt än om jag inte gått denna kurs. Jag har anmält mig till samma kurs i vår igen och det ser jag framemot.

Har ni varit på någon mindfulness-kurs eller övat själv?

Tride
1

Hej, jag har praktiserat vipassana under en lång tid, dvs den buddhistiska meditationsform som är grund till mindfulness. Jag tror på den här sortens övningar. De stärker både insikt och självkänsla. Skrattande

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

[Vargöga]
0

Vad spännande. Hur kom det sig att du började med detta?

Tride
0

En lång historia.Du kan bla läsa lite om det på min hemsida

storafamnen

Där kan du också läsa lite om min bok (klicka på "ny bok") #Andlighet och kärlek-ett kunskapsäventyr#. Den beskriver mitt möte med buddhismen,  vipassana och erfarenheter i Sverige och i Asien. Boken kan beställas från förlaget eller gm ad libris tex, eller lånas som e-bok på bibliotek

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Mia
0

Intressant! Har inte hört så mycket om mindfulness faktiskt. Hur gör man dessa övningar?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Vargöga]
1

Jag kommer att skriva en artikel om detta så håll utkik. :-)

LillaMu
1

Jag går på mindfulness kurs och övar själv. Det bästa är man kan göra det när som helst, du har alltid "verktygen" med dig. Finns dessutom massor med material på nätet och cd skivor att lyssna på så möjligheter finns. Tror jättemycket på det och då hjälper det så klart :-).