Djur
Är det någon här inne som har djur? Har djuren hjälpt er att må bättre?
Själv har jag marsvin och jag tycker att jag har fått lite mera tålamod.
Jag har massor ;)
1 hund, 2katter, 5 kaniner, 6 marsvin, höns & tupp :)
Dem får mig att må bra.
Då skiter jag hellre i att t.ex gå på bio eller liknande. Bara jag får ha mina djur hos mig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Djur har en lugnande effekt på oss människor.
Har själv en katt.
Jag har fyra katter
Har alltid haft djur under hela min uppväxt och dem är underbara. Hade aldrig kunnat leva utan djur.
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
När jag flytta från familjen så saknade jag min hund och katt, så införskaffa mig först en kanin och kort där senare en till. Då jag va utan djur så kände jag verkligen hur tomt allt va, vem skulle man nu gå o krama o prata med? Nu när man kommer hem så har man 2 glada kaniner som gärna vill upp i knät :) Och det betyder mycket, djur får en att må bra, speciellt när man är ledsen.

håller på med hästar och jag mår alltid mkt bättre efter att ha varit där, man blir så harmonsk på något vis =)
#5 Hästar är underbara djur 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Jag har 1katt 1hund 5, snart 6kaniner och håller på med hästar. De hjälper mig när jag mår dåligt, speciellt katten, hon kan ligga HELA dagen hos mig.
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Jag har haft massa djur allt från katt, häst, iller men just nu har jag bara 1 hund och 3 katter men snart kommer det 2 marsvin in hit :)
Dom har fått mig att må bättre, då dom alltid varit mina vänner
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Jag har 1 kanin, sen rider jag på helgen så är med hästarna då också :)
Djuren har hjälpt mig må bättre speciellt när man mår lite dåligt :)
What doesn't kill you makes you stronger.
Min pojkvän bor 60 mil bort, och det gör ont i mig varenda sekund jag inte kan vara med honom, vilket ibland är månader.
Då jag, för ett år sedan, var tvungen att lämna bort min hund, som var den enda som kunde få mig glad och på humör utan pojkvännen, så mådde jag extremt dåligt.
Skaffade gerbiler, och därefter har det kommit och gått.
Jag har nu 8 möss, 2 råttor, 5 gerbiler och 2 hamstrar. I sommar ska jag planera kotteköp.
Mina djur hjälper mig att hålla huvudet över ytan, de gör mig glad, och dessutom är det skönt för hjärna och hjärta att ha ett ansvar i livet. Jag tar inte skolan seriöst, och jag tar inte mitt liv så hemskt seriöst. Men djuren har jag ett livsviktigt ansvar för, och jag har ansvaret helt i mina händer, i min inkomst och i mitt liv.
Mina djur är mina skatter.
Jag funkar inte utan dem.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag har 3 katter och de är fantastiskt sällskap. En varm och spinnande katt i famnen vid datorn eller i sängen på kvällen är fantastiskt! 
Visst kan dom bli jobbiga ibland, särskilt om jag är irriterad och trött, men utan dem så vet jag inte hur livet hade sett ut idag. När jag mådde som sämst så visste jag att jag inte kunde ge upp, för vad skulle då hända med mina pälsklingar? Jag har ju ansvaret för dem!
En intressant sak är att de känner av om man är nedstämd, då har man genast en katt i famnen som spinner extra högt för att lugna dig.