Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett: 14-självinsikt
Läst 3821 ggr
Mia
3

Hur ser din kroppsuppfattning ut?

Svara på följande frågor för att få reda på hur din kroppsuppfattning ser ut. Om du har svarat "ja" på fler än tre frågor är risken ganska stor att din kroppsuppfattning inte är särskilt positivt.

OBS! Ni behöver inte skriva ert resultat i kommentarerna om ni inte själva vill. Det kan bli en bra diskussion där man kan ge råd och tips på hur man kan göra för att förbättra kroppsuppfattningen. Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Fridaaaa
0

Önskar att jag hade gillat min kropp bättre.

Har gått upp några kilo sedan jag & pojkvännen blev tillsammans för lite mer än 4 år sedan. Har svårt att gå ner dem nu :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MajaL
0

#1 Jag kan ta några av dina kilon! =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Fridaaaa
0

#2 Får du gärna ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wisby9211
0

Jag skulle vilja gå upp mera ! Är för smal så har svårt att bli gravid =/

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

KaiPon
0

'Påverkar den bild som du har av din kropp ditt och din partners sexliv?'

… Well, där blev det ett nej, då jag inte har nån partner..

I övrigt tyckte jag det var svårt att svara på många av frågorna, då många var, för mig, 'ibland' situationer. Eller nåt.

Gillar inte alls att byta om runt andra, men det är egentligen inget med att jag inte gillar min kropp utan för att jag skäms över de ärr jag har.. Obestämd

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Maria
0

Det blev nej på alla frågorna för mig.

Jag är visserligen inte så ung längre men jag är nöjd med min kropp. Jag har aldrig vägt för mycket utan snarare gått ner för mycket i perioder då jag varit sjuk.

/Maria

Skunken
0

Oj det kändes som om frågorna var gjorda för mig, svarade tyvärr JA på alla :S

www.sweetolga.blogg.se

"Jag vill ha en hund som vågar göra fel men vill göra rätt" Rebecka Berglund

NinjaKakan
0

Jag svarade också ja på alla förutom 1, och det var de där med sexlivet som jag svarade nej på..

LillaBenice
0

frågan om att byta om med andra,var lite klurig för mig då jag har en slags fobi för att duscha med andra tex i skolans omklädnings rum,vilket gör att jag inte duschar efter idrotten,istället så sköljer jag av mig underarmarna och så där inne på toan! vissa vart lite mer förut så gjorde jag det,men inte nu längre men dom som va sådanna frågor tog jag nej på för då tänkte jag I NUET!:)

[Vargöga]
0

Ja förut om en. Det var det där med klädstorleken.

Flamman1
0

Jag svarade ja på alla förutom en och det var om att bytta om i allmänt omklädningsrum som är både ja och nej för mig. Jag gillar inte att duscha i skolan tex med andra vill gärna vänta med att bytta om tills det bara är mina närmsta vänner kvar i omklädningsrummet och då försöker jag göra det så diskret som det bara går. Men när jag orienterade så funkade det lite bättre duschade iaf men tyckte det var lite jobbigt.

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Satum
1

Blev NEJ på alla frågor för mig.

Däremot är jag medveten om kropp, hälsa och vikt och tänker på hur jag ser ut flera gånger i veckan. Inget negativt utan jag gillar min kropp. Tränat hårt för att få den kropp jag har idag. Gick ner 20kg för ett par år sedan och har sedan dess hållt de kilona borta.

Grodan
0

jag svarade väl typ ja på allt (blev någon nej på någon fråga)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tezan
0

Svarade ja på alla tyvärr..ja e typ 170cm och smal, när ja får bekräftelse på krogen eller av andra människor om min kropp eller utseende så tror ja d är nått fel på dom?!!

Epica
0

Svarade nej på alla frågor utom dem första, jag är ganska kort och har enligt mig själv kraftigare ben ..ser jag någon med långa smala ben (inte för smala) så kan jag dra en suck av lite avund.. Men finns väll charm vid att vara kort också :)

Mia
0

Väldigt intressant! 158 personer som har gjort undersökningen och det skiljer sig himla mycket åt i alla frågorna! Men jag tycker det är så synd att det är så många som mår dåligt med sig själva och sin kropp, det måste ändras!

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[NoOrdinaryGirl5]
0

Har väldigt skev kroppsuppfattning har jag fått höra iaf! Kan se folk som väger 200 kg och ändå tycka att dem är smalare än jag (Jag ligger på normalvikt, något högre i BMI skalan men normalvikt never the less)