Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett: 15-självkänsla
Läst 1248 ggr
Mia
0

Följer du ditt hjärta?

"Följ ditt eget hjärta istället för att försöka följa alla andras förväntningar!
Det finns människor som tillbringar ett helt liv med att försöka tillfredsställa andras behov. Det bästa är att det aldrig är för sent att ändra på det. En del människor är experter på att tala om för andra hur de ska leva sina liv och ofta är det bara ett bevis på deras egna tillkortakommanden. Det är bara du som vet vad du är intresserad och inspirerad av. Det är ju för sjutton ditt liv!"

Vad kände du när du läste den här texten? Låter du andra bestämma vad du ska göra med ditt liv? Följer du ditt hjärta och tror på dina drömmar? Har du en dröm just nu som du vill uppfylla men inte vågar?

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Vargöga]
0

Jo det gör jag. Jag går min väg och det är jag glad för att jag gör så att ingen kan "styra" mig i det jag vill göra.

Mia
1

Härligt!! Vill också känna så Glad Jag lyssnar rätt mycket på andra faktiskt.

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

cavalo
0

Jag försöker följa mitt hjärta men jag är lättpåverkad från andras influenser. Tyvärr måste jag säga för det gör mig oftast väldigt illa i längden.

[NoOrdinaryGirl5]
0

Jag gör som jag vill, men försöker ändå få andras godkännande! Vill liksom i det undermedvetna att folk ska acceptera det jag gör och går så långt som att ändra mig själv för att människor ska gilla mig.

[_annaH]
1

Tyvär så lyssnar jag nästan aldrig på mitt hjärta, MEN jag försöker faktiskt ändra på det! Går framåt i snigelfart.