Självkänslan sjunker fort
Varje gång någonting går fel, eller när folk påpekar alla fel man gör så sjunker självkänslan så lågt att allt bara blir fel och man mår verkligen skit.
Ett exempel idag:
Var ute o övningskörde, Andreas och hans syster följde med(hon skulle till ett kalas) så vi skjutsa henne dit, då stannade jag vill en väj-skylt då jag fortfarande är väldigt osäker, då tutar personen bakom mig o ser skit irriterad ut. Gud vad lessen ja blev :( Gick inge vidare alls sen :( Självkänslan sjönk totalt o bilkörningen gick inge vidare på ett tag.
Tänk att en sån liten sak, kan göra så mycket med ens självkänsla!
Polisen mätte min hastighet oxå!! Tur att jag bara körde i 40 på 50väg ;)
Jo det känner jag igen. Så lite kan stjälpa en så enormt mycket. Sen tar det ännu längre tid innan man lyckas få upp självkänslan och självförtroendet igen.
Jo det är sant. Väldigt svårt och "strunta" i det oxå :/ Och tankarna snurrar bara omkring den händelsen.
Bra gjort!
Du kände din begränsning och det är viktigt när man kör bil. Du gjorde rätt som stannade vid skylten.
Tyvärr är det ju så att många är ute i sista sekunden. De känner sig stressade och blir lätt irriterade, vilket går ut över andra trafikanter.
Vänlighet och omtanke, gör livet roligare 
Håller också med om att det var bra gjort! 
Känner också igen mig i att självkänslan sjunker fort när någon påpekar ens fel och brister. Jobbigt är det! Gäller speciellt när det är något man verkligen har lagt ner tid på eller något som man trodde/ansåg att man själv var bra på och så trycker någon ner en och då tycker man automatiskt att man inte alls är bra på det längre 
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Det var bra gjort!
Känner igen mig,när någon påpekar något fel som man tycker att man har gjort rätt och på sitt bästa sätt så sjunker självkänslan. Det är lika hemsk att inte känna sig sedd och hörd fast man alltid lyssnar på andra och hela tiden finns där för andra. Ska man alltid behöva hävda sig och låta och prata massa ovesäntligheter för att bli sedd o hörd?
Tycker den där personen var väldigt elak som tutade så där. Klart att man kanske inte alltid gör som mer erfarna förare anser vara rätt när man är ovan och/eller osäker, personen skulle ha tagit hänsyn till skylten och varit handlingsberedd. Om du kände dig osäker så var det ju bra att du stannade och såg dig för innan du körde vidare.
Folk med körkort gör också fel. När jag övningskörde i söndags så var det en person, med körkort, och som egentligen var tvungen att stanna för mig, för denne kom från en utfart, jag kom från vägen, som körde ut ändå, så jag var tvungen att stanna för att undvika köra in i skrället. 
Jag kände mig också helt oduglig för inte så länge sedan, då jag fick motorstopp i en korsning, och det samlades fler och fler bilar bakom mig, jag blev mer och mer stressad för att komma därifrån, och naturligtvis blev det en ond cirkel med motorstopp, tror nog bilskolläraren var beredd att ta över med sina pedaler när jag äntligen tog oss därifrån. Min självkänsla är ändå hög (så det där händer oss alla att vi känner oss odugliga ibland) och jag går inte runt i flera dagar och känner mig oduglig, men för stunden kan det kännas så ibland.
Mitt råd (som ingen bett om, men som ni får ändå
) lyder som följande: Det jag gör det är att acceptera att det blev lite fel och tänka på det som gick rätt istället. Det är kanske svårt att göra, men man måste nog lära sig att se det positiva i det dåliga, eller betrakta det som en "blessing in disguise", samt kunna trösta sig med alla de gånger som faktiskt har gått bra. En föreläsare sade en gång att det är gångerna som gick dåligt man kommer ihåg, för att det är dem vi analyserar. Vad var det som gick fel, vad kunde jag ha gjort bättre etc? Gångerna då det gick bra, tänker man inte på, för allting bara flyter på, man hinner inte tänka på det alls. Hans rekommendation var att börja tänka på gångerna som gick bra och analysera dem: vad var det som gick bra, vad gjorde jag rätt etc? För det finns väldigt mycket man gör rätt, även om det kanske är lättare att komma ihåg gångerna som gick fel. Och hör sen!
Exempel på "blessing in disguise": Okej, så det råkade bli motorstopp och trafikkö i en korsning på grund av mig, oopsie daisy
, men jag lärde mig något av det. Bara jag tar det lugnt och inte stressar upp mig så klarar jag av att ta mig ur situationen. Och det tänker jag ju på nu, om jag får motorstopp (för visst händer det fortfarande). Att lugnt släppa upp kopplingen till dragläge och ge grundgas. Simsalabim så är den onda cirkeln av motorstopp, som jag alltid hade, bruten, tack vare det där stoppet i korsningen! (Så det är väl egentligen exakt samma sak som att "lära sig av sina misstag", men jag gillar säga blessing in disguise.)
Du klarade poliskontrollen, och det verkar som om du tyckte det gick bra tills elakingen tutade på dig! Bara för att hen har körkort så betyder inte det att hen är perfekt och kan allt om trafikvett, hen felar också, hen kan också missbedöma situationer och vara ouppmärksam. Man måste ju tillåta sig själv och andra att göra fel ibland, men som sagt, tänka på gångerna då det gick bra.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta!