Komplimanger.
Det finns något fint och äkta hos alla människor..en snygg handstil, eller vackra ögon bakom dom tjocka glasögonen. Alla har något..
Brukar Du ge komplimanger..och hur tar Du emot dom ?
Jag ger komplimanger, men kanske inte så ofta som jag borde.. Vi glömmer ofta bort att visa hur mycket vi uppskattar människorna runt omkring oss. Blir bättre och bättre på att ta emot komplimanger
/Isa
Jag ger ofta komplimanger, ibland nästan lite för ofta
Dock är jag inte så bra på att ta emot komplimanger, jag tackar och så men det går inte riktigt in i mig så att säga.
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Både och :) Men har nog lättare ett ge komplimanger än ta emot;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ger ofta komplimanger och säger tack när jag får en 
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag ger komplimanger mest hela tiden. Det gör både mig och den som får dem glad. Dock är jag inte så bra på att ta emot komplimanger, men jag övar på det.
Viktigt med komplimanger är att de verkligen är ärliga. Annars riskerar det att handla om smicker, vilket förmodligen är nåt av det värsta man kan göra.
Jag ger ofta komplimanger och har de senaste åren lärt mig att kunna ta emot dem och iFokus har hjälpt mig med den saken.
Jag gillar att ge komplimanger och att få
Vad jag däremot tycker bäst om är när det sker mellan "fyra ögon". Det känns mer äkta.
En del människor har förmågan att strö komplimanger runtomkring sig enbart när andra hör på som vid möten, lunchraster eller fika. Då känns det som det handlar om att själv komma i "god dager" och det känns ganska falskt.
/Maria
Jag försöker att ge komplimanger vid random tillfällen när ingen förväntar sig det =) Kan gå omkring en hel dag och säga vad jag älskar med människor jag bryr mig om för att jag känner för det.
Har dock väldiga problem med att ta emot dem, men börjar lära mig =)
Jag har svårt att ge komplimanger fast jag borde göra det oftare. men till mina barn ger jag en massa komplimanger.
Jag ger ofta komplimanger, men försöker att inte göra det FÖR ofta(som jag egentligen vill) för då kanske folk inte tar en seriöst. Om jag tar emot komplimanger? Det beror helt på vad jag får en komplimang om, och vem som ger den. Om mamma säger nåt viftar jag mest bort det, fast då brukar hon bli lite besviken så jag försöker att ta emot det med. Om någon ger mig komplimang om något jag själv är nöjd med tar jag gärna emot. Jag har ibland svårt att lita på vissa människor och tror ofta att de bara slänger ur sig en komplimang för att ha nåt att säga. Så det växlar väl…
Jag ger gärna komplimanger men har väldigt svårt att ta emot komplimanger.
Är usel på att ge komplimanger och lika usel att ta emot. 
Men säger tack, och typ ler och rodnar…
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Det här med komplimanger är nog ganska svårt, åtminstone i tonåren. Jag umgås mestadels med killar, och jag är en sådan som gärna ger komplimanger - vilket oftast resulterar i att de mest ser frågande ut och undrar om jag var seriös eller inte.
Jag bor även på en liten ort och har råkat hamna i en umgängeskrets där mentaliteten tjejer emellan ska vara "hård", och liksom… Rå. Det är egentligen inte alls så jag vill ha det, så där brukar det inte bli många komplimanger.
Annars är jag noga med att ge komplimanger, men bara ärliga sådana. Övar på att få det naturligt, är nog där skon klämmer. Att ge beröm och få beröm själv kan ibland göra att situationen känns lite smått obekväm för stunden, om än mottagaren av komplimangen blir glad. Svår balans, men jag övar på det. 
Jo det blir svårt om mottagaren inte mottar komplimangen så som det är tänkt. Jag själv har svårt att ta emot en komplimang.