Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett09-positivt-negativt
Läst 1444 ggr
Kalendula
0

Hur gör?

Hur gör du för att vända på steken när du känner negativ? Själv börjar jag att le o försöker hitta det positiva i det negativa.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Fridaaaa
0

Jag gör något som jag vet gör mig glad:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_annaH]
0

Jag pratar med en vän som alltid får mig på bra humör :)

Mia
0

Det är olika saker som fungerar för mig, antingen umgås jag med djuren, pratar med en bästa vän eller mamma. Annars gör jag något som jag vet muntrar upp mig, träning eller något annat. Något som jag försöker med är att tänka positiva tankar istället för negativa, väldigt svårt men det fungerar!

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

XxKimxX
0

jag gör någon annan glad, det brukar hjälpa mig Glad

"Våra brister gör oss till människor."/Daniel Adams Ray

[Vargöga]
0

Ja nu kommer jag väl inte på något på rak arm men jag brukar iaf skriva i min blogg eller på forum. Få ur det negativa genom att få ha berättat hur jag känner och mår för att sedan släppa det och gå vidare. Annars går jag och grubblar på det hela tiden och står bara och stampar på samma ställe.

Mia
0

Det är rätt skönt faktiskt att få skriva av sig, jag tycker det är mycket lättare att skriva än att prata Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

KaiPon
0

Jag brukar tillåta mig att dra mig undan ett tag, då jag är väldigt dålig på att faktiskt låta mig själv må dåligt, och under tiden lyssnar jag mycket på musik och skriver, oftast dikter.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

isafisa
1

Jag försöker tvinga mig att le, se mig i spegeln och le osv. Har nämnligen precis läst en kurs på universitetet där vi bland annat fick lära oss att om man ser att man är glad så är det stor chans att man känner sig gladare. Typ att hjärnan tänker att "jaha jag ler, alltså är jag glad!"

[NoOrdinaryGirl5]
0

Jag tänker på allt bra och försöker bete mig som om jag är glad och  till slut blir jag glad och positiv igen =)

Dipsie'n'Poo
0

Musik! Skrattande

Och försöker låta det bara passera…

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Allt2
0

Jag tänker positiva tankar och försöker reda ut vad som gjorde att jag började må dåligt, vilka omständigheter och så vidare