Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett12-självförtroende
Läst 1623 ggr
[Vargöga]
2

Katt

I nästa vecka skall jag få testa att ha en katt hemma hos mig. Det kommer att göra mig gott och göra mig mer självsäker.

Fridaaaa
0

Vad härligt! 
Har 2 katter, var av en är mest min.

Han ger trygghet, glädje och piggar upp en :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Vargöga]
0

Jag hade två katter förut och jag känner igen mig i det.

Fridaaaa
0

#2 Härligt med katter är det:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mia
1

Jag har hela fyra stycken små monster Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Vargöga]
0

Härligt. Skrattande

Lill-Mari
0

Jag bara älskar katter för deras självständiga sätt och för den glädje och värme som de ger.Jag har haft en del katter tidigare men sen så blev jag pälsdjurs alergiker,så det gick inte alls. Jag trivs i deras sällskap och de är var och en så olika personligheter.

Tyvärr så blir det inga djur för mig,ledsamt men det går ju inte.

Lycka till Emilia P hoppas du får ta hand om en riktig gosing.

[Vargöga]
0

Tack. Men jag börjar ångra att jag skall ta en katt. Rynkar på näsan Mår sämre igen och det verkar inte rätt att han (katten) skall hålla på och flytta hit och dit när jag mår dåligt.

Lill-Mari
0

Så tråkigt att du mår sämre,det har du rätt i att katten inte mår bra att flytta hit och dit.Katter är svåra att flytta på därför dom har revir och när de kommer till ett nytt ställe som inte är deras revir känner dom sig rädda och dom beter sig annorlunda.Dom brukar gömma sig under möbler,eller ännu värre om man släpper ut dom så kan dom försvinna efter som dom letar efter sitt revie som dom är hemma i. Dom blir ofta bortjagade av andra katter om dom befinner sig i någon annan katts revir.

Så funkar det bland alla kattdjur vilda som tama.

Kram

Hppas du kommer att må bättre snart

[_annaH]
0

Åh va roligt !

Vi har 2 katter, varav ena är väldigt kelsjuk och väldigt pratig! Inget får en att må bättre än när katten kommer för att mysa!

Hoppas det går bra :) Kram!

sighni
0

Jag håller tummarna att de går bra med kattköpet. Katter är fina djur. Tyvärr finns det alldeles för många vilket gör att det blivit lite slit och slängprodukt över den. Det kan aldrig accepteras. Skaffar man en katt får man räkna med att sköta om den i 10-15 år i alla fall.

Jag tror att alla djur kan betyda stor glädje för sina människor och även andra. Terapihundar är ju till stor nytta för många och fler skulle kunna ha nytta av att träffa ett djur men vi har ju allergiskräck i Sverige.

Jag har tre katter och en hund. De betyder allt för mig.

[Vargöga]
0

Jag vågade inte gå igenom detta med katten. Det skulle vara så orättvist mot katten att behöva fara runt när jag mår dåligt. Den har redan fått byta hem ett flertalet gånger.

sighni
0

#11 Jag tycker det låter som att du är en mycket djurvänlig person. Det är mycket klokt av dig att tänka på kattens bästa. Jag tror du gjorde rätt. Du kanske kan ta hand om ett djur vid något senare tillfälle. Jag hoppas det.

[Vargöga]
0

Tack. Jo det är jag, djurvän alltså.

Jag hoppas att det skall gå senare. Får se hur länge jag håller mig stabil med dessa mediciner jag har. Det känns bra och jag känner mig stabil.

sighni
0

#13 Jag håller tummarna för dig!