Måste sälja bilen
Snacka om att det tar på ens självkänsla att inte ha en bil längre. Att alltid vara beroende av bussen så fort jag skall någonstans. Bussarna är hemska då sista bussen går 17:05 från stan. Fatta att man inte kan vara på något efter den tiden.
Sen går bussen bara en gång per dag lördag och söndag. Det är heller inte anpassat så att du kan ha något ärende i stan för bussen från landet går EFTER att bussen gått från stan.
Vill bara lägga mig ner och försvinna. Skit också. 
Jag vet hur det känns att inte ha bil. Var utan här för något år sen i 1,5 år. Att bli beroende av buss och cykel är inte kul. Får känslan av att du bor ute på landet eftersom bussarna går så sällan. Själv bor jag centralt så bussarna går ofta. Nu har jag bil men jag använder den sällan men det är en trygghet och frihet och ha en. Men jag vet hur det känns att vara utan.
Måste du sälja bilen? Går det inte lösa på något annat sätt?
Jo jag bor på landet. Trivs jättebra här så jag vill ju helst inte flytta.
Jag har inget val än att sälja bilen för att kunna betala tillbaka en hel del skulder jag har. Det finns ingen annan utväg, tyvärr.
Tråkigt. Jag måste ha bil, oavsett vad som händer. Passar inte t.ex alls med bussar till sommarjobbet.
För kommer aldrig flytta till stan ;) Usch vad dåligt jag hade mått då.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Vad synd att det inte går att lösa på annat sätt. Men om du byter till en billigare bil än det du har då. Skulle det kunna vara en ide?