Självkänsla, hjälp
Hej jag har bestämt mig för att börja jobba på min självkänsla vilket är därför jag gick med här. Jag är lite blyg av mig men det handlar mer om att jag är rädd eller något. På skolan förra året så var det mer som att när jag var hemma ville jag liksom "synas" men när jag kom dit och mötte allas blickar var det ändå som om man bara gömde sig. Jag vågar knappt prata och jag vet inte… Jag skulle hemskt gärna vilja ha någon form av hjälp eftersom jag inte vill återvända så…
Always <3
Varför ville du gömma dig när du kom till skolan?
Och vad är det du inte vill återvända till? Skolan eller dålig självkänsla?
Det där med att inte våga prata har jag varit med om, hade det precis så hela min skoltid egentligen. Men där kan jag nog bara säga att det hjälper att vänja in det långsamt. Om du känner att du har något att säga men inte vågar, försök ändå :) Och för varje gång du gör det kommer det kännas lättare :)
Sen har jag fått en vän som jag pratar ofta i telefonen med och han är en sån som uttrycker mycket egna åsikter osv. I början hade jag svårt att få en syl i vädret, men nu när jag fått vänja mig och så så har jag blivit grymt mycket bättre på att ta plats och uttrycka mina åsikter, även med andra :)
Och förresten, JÄTTE stort steg du har tagit redan nu genom att vilja jobba med självkänslan! Var stolt över det :)