De skrattade åt mig :(
Idag när jag var påväg hem från tunnelbanan så gick jag förbi två killar 30+ som stod och jobbade med någonting på trottoaren. Jag slängde en snabb blicka på dem och såg att ena killen sa nått till den andra som helt tystnade och vände sig om och kollade på mig och båda fortsatte glo tills jag gått förbi och sedan garvade dem precis när jag passerat, typ som att dem hade sett nått skitkonstigt. Som ett "elakt" skratt om det nu finns nått som heter det.
Fick sån himla lust att vända mig om och fråga om det var mig dom skrattade åt, men det vågade jag såklart inte. Det kändes som att jag smälte ihop och blev en pöl och sen jag kom hem har jag inte kunnat släppa det här…
Började direkt tro att det va nått jag hade på mig men hade liksom skinnjacka och jeans så det var inget som var "udda".
Blir helt galen på mig själv för att sånna här saker kan knäcka mig helt, så himla svagt :(
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus
Vissa människor känner att de behöver trycka ner andra för att känna sig lite bättre själva, vilket givetvis är ett otroligt idiotiskt beteende eftersom de som gör så kan få andra att må dåligt. Men jag kan garantera dig att det inte är dig det är fel på, deras agerande säger mer om dom än om dig. Så försök att släppa det.
Kram!
Du ska inte ta åt dig! Aldig i livet! Sånt händer mig hela tiden eftersom jag har dreadlocks. men du ska stå på dig själv och antingen ignorera sådant skit eller som du skrev vända tillbaka och fråga om vad som nu var så roligt. Det tycker jag du borde göra fram över!
Förut var jag som du, vågade inte säga ifrån och stå på mig själv då sådant skedde, men nu har jag lärt mig att göra det! Jag upptäckte att min styrka är att jag är annorlunda.
Kämpa på tjejen!
Tack för så fina svar! Hädanefter ska jag fråga vad dem garvar åt, om det skulle hända igen någonstans… Även om det är läskigt. Blir mest sur på mig själv över att jag ens tar åt mig! Men, men stay strong alla goa människor :)
/Malin, medarbetare på Bulldogg iFokus
Du ska verkligen inte ta åt dig av vad de där främmande människorna gör eller säger! De vill säkert bara, som #1 säger så vill de bara hävda sig. Eller också kanske de påpekade hur snygg eller söt du var! Det kanske inte var ett elakt skratt?
Men du ska stå på dig! Om de nu sa något taskigt eller liknande så är det ju inte ens i närheten av okej och då ska de ställas mot väggen! Stay strong! <3
I'm gonna let my little light shine