Saker jag bör förbättra
Har ju gjot en annan tråd, saker jag gillar med mig själv, där man skriver om saker man gillar/uppskattar med sig själv. Men det kan ju faktiskt vara bra att tänka efter och även se sina brister, saker man kan försöka förbättra. 
Tanken är att det ska vara saker man gör eller hur man är, inte något som handlar om ens utseende.
Jag tappar lätt motivationen till att plugga om jag mår dåligt eller är trött, så det ska jag försöka förbättra.
Jag är oerhört dålig på att visa min familj att jag älskar dom, så det ska jag försöka förbättra. Man vet aldrig hur länge dom eller jag lever, en dag kan det vara försent att säga det man vill få sagt.
Jag behöver bli bättre på att fokusera på en sak i taget, bli mindre lättdistraherad. Kan vara jobbigt att ofta stå och tänka på annat när någon pratar om viktiga saker med mig.
Jag låter ofta andras negativa energi påverka mitt humör, jag vill bli bättre på att stå emot det och behålla mitt bra humör
Jag behöver bli bättre på att säga nej
Jag behöver bli bättre på att inte trycka ner mig själv så fort något går dåligt eller såfort jag misslyckas med något
Jag behöver bli bättre på att tro på mig själv och min förmåga
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
- Plugget, går absolut inte lika bra i skolan som det har gjort innan.
- Sluta avbryta andra när dom pratar!
- Acceptera att jag inte kan göra allt perfekt.
Jag måste börja gå upp tidigare så att jag kan jogga på morgonen. Jag måste sköta skolan bättre. Jag måste göra något åt mitt låga blodtryck.
Jag måste bli bättre på att vara snäll mot min lillebror och lillasyster.
Jag måste få ett bättre tålamod.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Jag måste bli bättre på att ta tag i skolarbetet
Jag måste bli bättre på att äta
Jag måste bli bättre på att kunna misslyckas och göra fel
Jag måste bli bättre på att tycka om migsjälv
Jag måste bli bättre på att säga nej
Jag måste bli bättre på att hålla reda på saker
Måste bli bättre på att planera skolarbete
Måste bli bättre på att motionera
Måste bli bättre på att äta bra mat, regelbundet (svårt!)
Bli mer ordningssam
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
- Jag måste bli bättre på att komma ut o röra på mig varje dag.
- Jag måste bli bättre på att visa känslor (Jag är för snäll, säger aldrig till ordentligt när jag blir arg, o ler bort känsliga ämnen, när jag är ledsen/arg)
- Jag måste bli bättre på att acceptera mig själv när jag misslyckas/gör fel.
- Jag måste bli bättre på att tro på mig själv.
Jag borde plugga mer inför prov.
Jag borde börja träna.
Bättre självdisiplin Höra av mig mer till vänner Träna upp mitt dåliga minne Sluta klanka ner på mig själv
Jag bör bli bättre på att visa vem jag egentligen är. Jag vet att jag går och bär på en rad fina egenskaper som jag dock tyvärr döljer av rädsla för att andra inte skall acceptera mig.
Jag borde bli bättre på att ta tag i saker som behöver göras och sluta skjuta upp det.
Borde försöka bli mera positiv och mindre envis.