Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett: 01-allmänt
Läst 800 ggr
[Tuulikki]
1

Julsnäll mot dig själv?

Nu såhär runt juletid brukar man ju springa runt efter julklappar, baka pepparkakor, lussekatter och så vidare. Visst är det mysigt? Ofta vill man ju vara snäll och go och glad mot alla andra, men hur är det egentligen med en själv? :)

Tidigare år har jag stressat sönder och varit helt knäpp precis innan jul men nu blir det ändring ;) Nu idag tänker jag vara extra snäll mot mig själv! Duscha varmt, bädda rent i sängen, tända massa ljus och hoppas på att bli frisk :)

Hur snäll är du mot dig själv? Skrattande

Mia
0

Jag tror jag är rätt snäll mot mig själv Flört Jag har inte en stor släkt, har min mamma pappa och småsyskon och det är dem jag brukar handla till isåfall. Men jag känner ingen stress eller liknande utan det är mer att "hur ska jag ha råd" eftersom jag bara har CSN Tungan ute

Idag ska jag baka lussebullar och det tycker jag är snällt mot mig själv för jag älskar att baka och jag älskar lussebullar.. Flört

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Tuulikki]
0

#1 Känner igen pengatanken där! De får gärna höja studiemedlet i december Oskyldig Åh lussebullar gjorde jag oxå i veckan, mums!

Mia
0

Dem har dock höjt CSN för oss som går på universitet men det märktes knappt, haha. Men man ska väl va glad för det lilla Glad Ja, lussebullar är så himla gott! Håller på att baka dem nu!!

[Tuulikki]
0

Fusk!! ;) Haha bjud på nybakade! Eller ännu bättre, bulldeg :D

Mia
1

Haha bulldegen är nog för sent nu, så det får bli nybakade isåfall Flört

Miiiz
0

Hehe jag är nog en av just desa stress apor, men mest på grund av min son.

I år tänker jag satasa att baka peppar kakor och lusse katter och julstjränor och kanske annat godis som man sen har till julen, men det är också för att jag är såå allergisk mot kyla att jag hellre håll inom hus än utom hus :)

Men har lovat honom också att vi skall fara och åka kälke och sådant denna vinter :)

Men med julmaten kommer jag att få hjälp båd när man skalll handla den och sedan när vi skall laga den :)

Julklapparna har jag stressa så långt i förtid med att jag har allas klara utom min egen pappas :D

Men Goers jul på'ere alla! :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

[Tuulikki]
0

#6 att vara ute i snön är ju jättekul! Ni kommer säkert ha jättemysigt ihop :)

Miiiz
0

Ja jag hoppas det men jag är väldigt väldigt "allergisk" mot de där vita som biter så kallt :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>