Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett16-övriga-känslor
Läst 926 ggr
[Tuulikki]
0

Dålig dag, vad gör du?

Idag har jag haft en sån skitdag! Igår var jag på BUP och trodde att vi skulle kunna lösa lite saker och komma lite framåt. Jadå, i början gick det bra! Men när jag gick därifrån hade jag bara en stor klump i magen, trassel i skallen och det kändes som att vi snarare hade backat en mil i utvecklingen än kommit ett enda steg framåt :(

Det känns som ett tryck över bröstet och jag vet inte vad jag ska göra! Vad gör du när du har en dålig dag?

[fuzzygirl21]
0

jag äter glass och kollar på en bra film och myser med mina ormar

Mia
0

Jag umgås med djuren, kollar på bra filmer, lyssnar på musik, pratar med vänner/pojkvän, går och tränar, går ut på en promenad.. Finns massa man kan göra! Vad känner du gör att dina tankar fokuserar på något annat än det dåliga? Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Tuulikki]
0

Jag har ingen aning! Blir så sjukt blockerad när jag blir ledsen/nedstämd eller om ångesten slår in :(

Mia
0

Vad tycker du om att göra i vanliga fall? Testa det och se om det hjälper! Eller gör något helt annat som du i vanliga fall inte brukar göra. T ex om du inte brukar lyssna på musik så gör det, om du inte brukar ta en promenad - gör det. Bryt mönstret lite och se om det hjälper att vända på tankarna, mycket handlar om vilja och inställning Glad

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

Fridaaaa
0

Idag har jag haft dålig dag pga att jag inte klarade min omtentan, så blir 3e gången gilt :/ Plus att jag fick "tjejveckan" idag. Så jag kelade med djuren och tog en fika med sambon idag, blev p lite bättre humör :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
0

Vilka bra tips ni har! Får prova dom :) I värsta fall får jag köpa en burk glass och gråta imorgon ^^

Jessicahagstrom94
0

jag brukar umgås med mina djur och titta på tv :) för när jag har en dålig dag ska jag INTE umgås med människor, blir för lätt sur då haha…

[Tuulikki]
1

#7 jag är likadan! Djur är bäst :)

Jessicahagstrom94
0

#8 absolut, det är dom verkligen! :D

Wide Awake Dreamer
0

Vad man borde göra och vad man gör är tyvärr inte alltid samma sak Flört

Ibland gör jag ingenting särskilt utan bara går och ältar mina problem eller surfar runt planlöst på nätet för att slippa ta itu med dem. Inget man mår så värst mycket bättre av tyvärr. Är jag lite mera handlingskraftig av mig bestämmer jag mig för om jag kan och skall göra något konstruktivt eller bara släppa allt och njuta för stunden. Det kan innebära träning, musik, läsning, kolla på film/tv eller gå ut på en promenad.