Negativa tråden December

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Det är askallt att gå valpkurs på vintern!
#1 ååh men du har ju en valpis i alla fall! :D
Sjuuuuk, feber och halsont suger! Kliar och kittlas i hela halsen :(
#2 Haha ja, ett sött litet monster
Krya på dig!
Skitkallt plus en hemtenta som ska in ikväll :S
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
kallt, och 200 saker att göra i skolan innan jul, detta är inte okej.
fiskarna i akvariet dör en efter en, tror jag fått neonsjukan där i..
Snöstorm i Skåne och klass 1 och 2 varningar, yay 
Orolig för pojkvännen som fick köra hem till Skåne idag, tidigare än tänkt på grund av snökaoset..
Förra året, när han inte hade körkort, fick vi köra honom halvvägs hem för tågen var inställda i hela Halland ^^
börjar nog bli förkyld.. och fiskarna fortsätter dö en efter en.. har fem kvar nu.
Brände en plåt bullar idag, men men! What to do..
Vill så gääärna ha kaniner :( får dock vänta tills jag flyttar hemifrån..
Blah har en ny känsla att dras med, vet inte vad det kan bero på men min känsla kommer sig såhär.
"Jag vill dö, men jag har blivit rädd för den, så därför vill jag dö så att jag slipper vara rädd för att dö"
Detta är en mycket mycket irriterande känsla som varken har grund eller ogrund.
Men Gog Jul everyone!
Måste snabbt tillbaka till mina hobbyn.
< you gotta hold on, no matter what they say.>
<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>
Snöat mycket inatt :( Humöret blir inte på topp då :/
#10 Åh kaniner är underbara, har själv 5 st :)
trött som en jag vet inte vad.. är ju mörkt när man vaknar och mörkt när man kommer hem.
Måste verkligen börja tentaplugga idag.. har tenta på måndag och har inte gjort något alls 
#14 Jag är med sådan, skjuter upp saker fast man inte ska :/
#12 åh! vill oxå :( men pappa är galet allergisk :(
#16 Vad tråkigt :(
Min pojkvän köpte hem två "Utterly Butterly" med motivering att det va en av de riktiga smörerna, han sa att han hade läst innehållet och det va precis likadant som Clover, anchor och Lurpak…. INTE!!!!! Hur i hela kunde han ta fel, det va bara massa SKIT i den här! 9% smör och resten vettefan, har fortfarande eftersmaken i munnen, fy uuuuuuusch!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stackars honom, idag är jag inte på bra humör och jag kommer nog inte kunna undvika att be honom att slänga dem åt h*lvete ;( Tål inte se dem i kylen!!!!!
Sen hade jag en påse quinoa som va trasig och då la jag den på diskbänken tillsvidare. Nu i morse låg den trasiga påsen i en äcklig ASDA-påse som OCKSÅ hade hål!!!! Vad in i……..!!!!!!!!!! Så hoppade det massa quinoa när jag klippte sönder de båda påsarna med hål i och la quinoan i en riktigt plastpåse UTAN hål!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr jag ville ha mitt jävla smör! Tänker INTE äta den skiten, så jag äter upp hans smör istället!
Matteprov idag. :(
#19 Det gick nog bra ska du se. 
Jag blir galen av alla tankar hit och dit. Jag har en raskatt som jag är väldigt färst vid och saknar som bara den. Men när jag inte har någon egen bostad kan jag tyvärr inte ta tillbaka henne. Just nu är hon hos sin uppfödare men som tyvärr inte kan ha kvar henne längre. Kämpar och kämpar för att lösa mitt problem men känns som att jag bara står och trapar på samma ställe. 
Jag funderar till och från om jag ska sälja henne. (vill verkligen inte men vet inte när jag kan få egen bostad) Det som hindrar att skaffa egen bostad är att jag är arbetslös.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Var på bup idag och gick därifrån med världens klump i magen.. Trodde vi skulle kunna lösa upp lite trassel i skallen, men vi knöt nog bara hårdare knutar..
#20 nja, haha! däremot hann jag inte klart med det så ska få fortsätta på torsdag med det.. smart som man är ska man ju plugga som en dåre, för nu har jag ju sett frågorna! ;)
din situation låter hemsk, hoppas du kan ordna detta på något vis :( aldrig kul att skiljas från sina små vänner..
#22 Var det nationella provet du gjorde? Var provet svårt?
Den är jobbig, har en del som inte tycker att jag har "fostrat" henne som jag ska så de tycker att jag ska göra mig av med henne. Fast o andra sidan har de alltid varit emot katter så är nog inte henne personligen de inte tycker om. De var emot redan från början att jag skulle skaffa katt, men jag gav mig inte och skaffade katt.
Känns lite jobbigt ibland då man kan tänka att hon har det bättre om någon annan köper henne. Men uppfödaren vill helst att jag ska ha tillbaka henne igen, samt en kattkompis till henne. Bara segt att det ska hända så lite på jobbfronten.
söker och söker, men händer inte mycket.
#23, nej jag gör nåt kursprov för att klara godkänt i matte som jag inte har haft sen ettan på gymnasiet.. går trean nu och tar studenten i vår så det är ganska bråttom nu att få betyget i matte :s kämpat som jag vet inte vad hela tvåan och nu i 3an.
folk tycker och tänker för mycket, vill du ha katt ska du väl få ha det. :) kan verkligen förstå att det är jobbigt det här, och jobb vet jag också att det inte är speciellt lätt att få. :( jag tror hon skulle få ha det bra hemma hos dig om du bara fick ett jobb och en lägenhet :( hoppashoppas för din skull!
#24 matte är svårt så det tar tid innan man förstår det. Jag klarade aldrig matten i gymnasiet men på komvux med mycket hjälp.
extra hjälpen var en väldigt bra lärare, han ringde mig för att säga att jag klarade provet. Kursprov är det ett prov på hela kursen eller hur fungerar det?
Jag har velat ha katt sedan jag var väldigt liten och hade när jag bodde hemma hos min pappa. När jag träffade raskatten blev jag helt kär i rasen och även för min katt som verkligen var min och var med överallt.
Uppfödaren tror också att hon skulle ha det bra hos mig, och hon vet hur gärna jag vill ha henne tillbaka. Hon är en otroligt bra person som hjälper mig. jag var nyligen på intervju, så kanske kanske ett jobb snart. Det kändes bra när jag var där, men man vet aldrig.
#25 ja jag har alltid haft svårt för matte.. ja ett kursprov är ju ett prov som innehåller "allt" liksom, men nu fick vi det i två delar och inte allt på ett och samma prov, vilket gjorde det aningen lättare för mig iallafall. :)
förstår det! har alltid velat ha katt jag med och har alltid haft minst en i hela mitt liv, bor hemma fortfarande och kommer nog vilja skaffa katt när jag bor ensam med, kan inte tänka mej ett liv utan katt just nu, hehe :) åh hoppas du får det jobbet, skulle ju vara jättebra nu ju!
Känner mig smått stressad av någon anledning :S
i morse när jag skulle borsta av snö från bilen var jag så dum att jag borstade snön på mej själv.. tack och lov så hade jag stängt jackan! ;)
var inte direkt lite snö på bilen.. jösses!
#26 Låter som mig, och dessutom bytte jag skola och fick börja om hela mattekursen. Jag orkade inte lägga någon stööre energi då. Hade slitit som bara den för att klara de delerna jag hade gjort. Men läraren säger att jag får göra om kursen i alla fall.
Du ska se att du klarar provet. 
Åh vad mysigt har också haft minst en katt hemma sedan jag var 12 år. Hade en egen katt ett tag, men var tyvärr sällan hemma då jag inte trivdes. Du gör rätt i att skaffa egen men det kostar en del med att ha katt också har jag märkt.
Men så mycket glädje man får ut ör det värt pengarna man lägger ut. Vill inte heller leva utan katt!
ja det vore kanon och få jobbet dock kommer jag nog jobba 15/h i veckan men kan få hoppa in vid behov med. Tyvärr kan man ju inte skaffa lägenhet direkt när man skaffat jobb hellerom det inte är fastjobb.
#29 men vad jobbigt att det blev så då!
ja jag får hoppas att jag klarar det nu :)
hehe okej :) mjo det kostar en del, men det är ju värt det som du säger.
Nej det är ju sant, men man kan ju hoppas att du kan skaffa lägenhet relativt snabbt isåfall. :)
#30 Tack!
Jo, livet kommer och lösa sig förr eller senare bara jag som inte har något tålamod. Vill ju att det ska lösa sig nu. Har väntat på bättre tider sedan slutet av september. Förr eller senare måste det hända. 
#31 förstår, det är ju drygt att vänta på att saker ska lösa sig :)
sjukt ont i båda armarna idag! skulle ta blodprover i morse, tror ni inte människan stoppar in fel? "hoppsan där var det inge blod" sen pressar hon in den ännu mer så hon kommer åt nåt i armen som gjorde helt galet ont!!
sen på nästa arm fick hon ut blod, men det gör ju också ont nu..

Ska börja med en medicin som har en biverkan som är plötslig död… Som tur är så är det färre än 1 av 10000 men ändå lite halvt läskigt
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är
Känner mig jätteseg idag. Pga mina problem är det viktigt för mig att vistas i sociala miljöer och träffa folk så ofta som möjligt. Nu har jag inte varit ut på två dagar och jag känner redan hur självkänslan har tagit stryk och humöret har sjunkit. Det viktiga för dagen är alltså att komma sig iväg på stan och se lite folk.
Tycker julen är jobbig, fler än jag som känner så?!
#36 Jag. Alla jobbiga, dåliga jultomtefilmer och fake-lycka, familjen som ska hålla på o baka och smälla i sig mat, meningslösa presenter som gör att affärerna får mer pengar… glad att jag är utanför allt det där. Förutom tomtefilmerna måste jag stå ut med.
Det är typ snöstorm ute, blåser och är så sjukt kallt!
Sur, arg, irriterad just nu.
blir både underbart skoj och en dålig dag imorgon, lite blandat.. vår ena katt dog nämligen 24 november, alltså är det en månad imorgon som har gått.. kommer tänka mycket på honom.
Fryser. Har ont i magen.
Snöstorm = ingen bio med bästis :(
kunde knappt sova inatt.. allt jag kunde tänka på var att jag nog måste sluta med ridning och att min kanin verkar ha blivit sämre igen..

Är helt slut! Gick upp två inatt halv nio engelsk tid landa jag i standsted sen åkte buss in till London och har nu gått runt i London och lärt mig all tunnelbane trafik osv
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är