Belönar du dig själv?
När jag gjort något bra brukar jag försöka belöna mig själv. Det tråkigaste jag vet är att laga mat, på allvar har jag svårt att komma på något tråkigare😮
Det finns dock en sak som hjälper! Belöning! När jag lagar mat försöker jag göra det lite festligare. Exempelvis dukar jag extra fint eller lägger upp maten lite tjusigare än vanligt. Då blir allting roligare och jag glömmer på något sätt av att det var så himla tråkigt. Nästa gång jag lagar mat är det helt plötsligt liiiite mindre hemskt! 😉
Brukar du belöna dig själv då och då? Vad brukar du i så fall belöna dig med?
Ja, det vill jag nog påstå att jag gör. Om jag haft ett givande samtal med terapeuten eller liknande där jag känner att jag utvecklats och kommit en bit på vägen mot att må bättre så belönar jag mig själv genom att dra ut på fysrunda med jycken. Underbart att få endorfinkicken samtidigt som man får känna det där härliga teamworket 🙂
#1 Visst är det underbart, bandet man har till sin hund!😃Det är en av mina bästa belöningar också, att lägga ner ännu mera tid på hunden (även om läxorna gärna hade tagit den tiden..😊)
#2 Innan hade jag en tendens att "belöna" mig själv med godis, mat eller annat att tugga på. För att sedan bli less av vad jag mötte i spegeln. Så det är verkligen en win/win-grej att byta ut det mot att röra på sig istället 🙂
Jag belönade mig själv tidigare när jag nådde mål inom träningen, då med en liten påse av mitt favoritgodis. Nu har dom tagit bort det godiset från sortimentet…
Men annars brukar jag belöna mig med ett varmt bad eller en sovmorgon :) (Pluggar på distans så jag kan ta sovmorgon när jag vill :P)
#4 Vad var det för godis?🙂
Sovmorgon är en av mina bästa belöningar! Och godis, haha😛
#6 Men det finns ju fortfarande såna?😮Eller menar du att de bara blev ersatta där du bor?
#7 säkert bara där jag bor, för att jävlas med mig ;)
Jag brukar belöna mig med olika saker. Träning, träffa vänner, handla något osvosv 🙂
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Jag belönar mig själv med att ro om mig själv, tex fixa naglarna osv!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!