Självkänsla iFokus

Självkänsla

Etikett13-självhjälp
Läst 2395 ggr
[Tuulikki]
0

Utmaningen!

Brukar du utmana dig själv och tänja dina gränser? Om inte, då är det dags! Genom att utmana sig själv gör man både sig själv och andra i närheten gladare och dessutom växer man som människa och vågar ta flera och större steg framåt i sin utveckling! 

Tanken är att antingen Mia, Sofia eller Felicia (sajtvärd och medarbetare) skriver en utmaning varje vecka och de som vill får jättegärna vara med! Skriv gärna i tråden om ni tänker vara med och berätta gärna hur det gick för er sedan! Håll huvudet högt och var stolta ifall ni klarade av utmaningen och gjorde ni inte det - gå då vidare och försök med nästa utmaning vi kommer med! Vi kan självklart också peppa och stötta varandra i tråden gällande utmaningen. Nu kör vi!

Första utmaningen, v7: Hälsa på 5 för dig okända människor. På stan, på bussen, i affären etc!"

Mia
0

Jag är med 😃

/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.

[Tuulikki]
0

Jag med! (såklart) 😃

Mia
0

Hoppas fler vill vara med! Kom igen nu! 😉

PiganX
0

Grymt bra idé! 🙂 Dock är jag inte med eftersom jag inte gillar att hälsa på okända människor.

[Tuulikki]
0

#4 hoppas nästa veckas utmaning lockar mer! :)

[Tuulikki]
0

Utmaningen v8: Ge någon i din närhet en komplimang, som inte handlar om utseendet. Exempelvis att man är omtänksam, smart, rolig etc.🙂

PiganX
1

Är helt klart på! Ger komplimanger ganska ofta faktiskt 🙂

[Tuulikki]
1

Jag klarade faktiskt förra veckans utan problem! 

Denna kommer bli kul, känns som att man ofta får höra bra saker om sitt yttre, men inte lika ofta om det inre. Folk förtjänar att få höra sånt också!🙂

PiganX
1

Åhå, härligt! Det hade jag aldrig klarat haha.. 😛 Ja men precis, visst blir jag glad av att höra bra saker om mitt utseende, men inget slår komplimanger om min personlighet!

Mia
1

Även jag klarade av förra veckans utmaning! Det var inte så farligt faktiskt, det kändes nästan mer naturligt 😛

Och denna veckas utmaning är jag också med på! Tycker också att det är mest komplimanger om ens utseende så det kan ju bli kul med en förändring på det.

isafisa
1

Blir det nån ny utmaning denna vecka? Jag kör bakläxa och gör båda tidigare utmaningarna så länge :P

[Tuulikki]
1

#11 Japp! Varje torsdag kommer en ny🙂

[Tuulikki]
1

Utmaningen v9: Gör någonting du velat men skjutit på ett tag.

Ringa mormor, baka bröd, städa källaren, etc.

Belöna dig därefter med någonting. Kanske en skiva nybakat bröd? Ett bubbelbad? Kanske ett nytt nagellack/bok/tröja. Eller känn dig duktig och nöjd med dig själv helt enkelt!🙂

isafisa
1

Då gör jag klart mina labb-rapporter idag. Skjutit på det något så fruktansvärt :P Belöningen får bli en ny tröja! :)

Och så har jag klarat de förra veckornas utmaningar. Mest ovant var att försöka hälsa på folk på promenaderna, men kändes trevligt :)

[Tuulikki]
0

Jag gjorde veckans utmaning idag! Fixade klart min fotoläxa. Som belöning köpte jag ett par jeans och en hårmunk😃

Men jag kommer nog göra en till grej jag skjutit på, har ju en hel vecka på mig🙂

#14 Kul! Visst är det trevligt!🙂

Fridaaaa
0

Då ska jag få vardagsrummet helstädat, och få upp gardinerna där :D

Belöning: Någon extra god mat till helgen! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tuulikki]
0

Hoppas att det gått bra för alla nu under veckan! Den nya utmaningen kommer lite sent då jag varit sjuk och samtidigt bott hos mina kompisar i veckan - har alltså varken haft ork eller tid. Men här kommer den!

Utmaningen v.10: Våga säga nej till saker du inte känner för att göra/vara med på.

Lycka till!

Fridaaaa
0

#17 V.10 slutar ju idag? :) Är v.11 från och med imorgon? :)

[Tuulikki]
0

Ja, det vet väl jag med😉Men jag är, som jag nämnde, sjuk kunde då inte skriva utmaningen när den skulle kommit upp (i torsdags). Jag bad de andra 2 om hjälp men fick inget svar så jag antar att de heller inte kunnat. Då får det tyvärr bli som det blivit nu, att den kommer lite senare. Man har ju fortfarande flera dagar på sig till torsdag då nästa utmaning kommer!🙂

Fridaaaa
0

#19 Är det inte lättare att ha från måndag-söndag istället? :) Så blir det rätt veckor? Känns snurrigt annars n'r det står v.10 och vi är i v.11 t.ex :)

Wezza
0

#17 Gör jag ju alltid 😛

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Mia
1

Då kör vi väl igång med utmaningen igen eller vad säger ni? 🙂

Utmaningen v.14: Gå utanför din komfortzon! Gör saker som du kanske inte har vågat göra, saker som du känner att "det där kan jag inte göra", säg saker som du har hållit inne med - helt enkelt gör/säg/visa saker som du inte är helt bekväm med eller som du tror att du inte vågar.

Azorerna 2014
1

Jag är gärna med

isafisa
1

Ska göra senaste utmaningen imorgon, ska gå en stadspromenad som Arken Zoo anordnar. Så jag och min lilla gnällspik ska gå i en grupp med andra hundar. Inte något jag är bekväm med och inget vi gjort tidigare, så det är utanför både min och hundens komfortzon ;)

Mia
0

#23 Det är bara att vara med! Vi kör samma utmaning som vecka 14 nu till sista delen av vecka 15. Så kommer en ny utmaning på måndag.

#24 Vad härligt. Hoppas det går bra för er! 🙂

Mia
1

Kanske ska berätta vad jag själv ska göra… 😉 För det första har jag ringt flera samtal som jag tycker är oerhört jobbigt och det gick väldigt bra! För det andra ska jag iväg på ett träningspass ikväll som jag har dragit mig för många gånger bara för det är nytt.

Galopptjejen_98
2

Jag är med 🙂

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Azorerna 2014
2

Jag har vågat en sak jag inte trodde denna vecka, har sökt mitt drömjobb även om jag jobbat kort tid där jag är så trivs jag verkligen inte med arbetsuppgifter eller nåt. Tycker dock det svåra är att ringa och följa upp men skall ta mod till mig denna vecka och göra det, sökte tjänsten i början av april.

Mia
0

#28 Hejja dig!! 🙂

Azorerna 2014
1

Skall ringa i slutet av veckan och sen är jag stolt över min dotter , som går på sexårs och idag simmade hon flera simtag i djupa bassängen på simningen de har en dag, hon är så stolt själv och jag med och roligt för henne. Och sen har jag hittat två jobb till att söka som också är drömjobb skall söka dem i helgen.

Azorerna 2014
0

Ringde på jobbet jag sökt och tyvärr föll jag på lite för lite erfarenhet, men jag skall ha ett nytt jobb, och hoppas snart, för jag trivs verkligen inte där jag är och vill göra detta jag söker jobb som.