Hjälp!
Jag gillar verkligen en kille på min skola, vi har gått på samma skola i 2 år, Sen första gången jag såg han har jag inte kunna glömma han.
Jag har gått i tystnad och inte sagt något till han. det jag har gjort är att skriva till han på FB eller smsat. Han blev sur så jag la av och skriva. Men det har inte gått en sekund utan att jag inte har tänkt på honom.
Nu ett år senare tog jag steget igen och skrev, han svarade. det fick mig och undra, är jag bara en tjej av många på FB som skriver till han eller har han bara glömt bort det som hänt?
Jag vill ha mer kontakt med han, jag vill vara vid hans sida som vän eller mer.
Men grejen är det. Hur ska det hända? När jag inte ens vågar säga "hej" genom korridoren.
Snälla behöver era råd!
Vad ska jag göra?
Du kan ju prova att skriva mer och se vad som händer. Vill han inte så vill han inte, då får man acceptera det och strunta i honom. Alla funkar tyvärr inte med alla, jag har själv råkat ut för nästan samma sak och jag vet hur ont det gör.
Om man får "dissen" är risken stor att man tror att det är fel på en. Om det händer dig vill jag bara att du ska veta att det inte är något fel på dig, och inte på killen heller. Det är bara så att man inte är intresserad av att lära känna alla, och det är helt naturligt och OK.
Men jag tycker verkligen att du ska testa att höra av dig, han kanske bara var på dåligt humör när han blev arg förra gången.🙂
Det är skönt med lite råd från andra som har haft nästan samma problem. Jag skrev till han men det värkar inte som om han är intresserad så jag får försöka glömma han. Eller kanske pröva och säga hej när jag ser han.
Men tack för ditt råd 🙂