Negativa tråden Maj
😕
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Mycket jobb och mycket tentaplugg.. Har tenta 14e maj och precis börjat.. 🤔
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Är otroligt trött efter dagen arbetspass och måste tantaplugga inför imorgon. 😕 Motivationen är under noll!
Undrar vad livet går ut på? Man ältar sånt som hänt tidigare i livet, likaså allt man missat eller kunde gjort annorlunda Tänk om jag gjort si och så, då kanske mitt liv varit jättekul och spännande. Trots vårsolens värmande strålar, fågelkvitter och annat som gör de flesta mänskor lite glada i själen så är min själ helt stilla inuti. Orkar inte göra någonting, har många saker jag tänker att idag ska jag göra det och det, men sen när dagen gryr så orkar jag inte. Tar inte tag i något. Dagarna bara flyter iväg. Blodet känns som bly flyter runt i ådrorna. Vad är egentligen meningen??? Många av oss kommer bara sitta fast i karusellen med trista jobb, halvtaskig lön, och jobba hela livet för att kunna äta, betala räkningar, kanske om möjligt en liten resa per år. Sen då? Vi bara äter sover dör. Vad kämpar man för?? Jag sitter verkligen fast i missnöjet att jag kunde haft roligare i livet idag om jag gjort andra val tidigare. Jag har ändå förmodligen i många ögon sett ett jäkligt bra liv. Men det spelar ingen roll, tankens kraft är stark! Måste bryta den, men vet inte hur. Orkar ju inte ens lyfta luren och ringa och försöka få hjälp. Vill inte dö heller, jag har dödsångest, ibland kan jag tänka att fan tänk om jag inte vaknar imorrn? Det har ju hänt många, fullt friska mänskor som bara dött i sömnen. Så det är ju inte så heller, men jag tycker ändå livet är meningslöst. Jag vill känna mig glad och energisk, inte apatisk och likgiltig…hur lyckas man med det?? Och hallå…jag HAR läst Mia Törnbloms böcker, dom är så himla löjliga o överdrivna, jag spyr på den mänskan. Nu får jag väl skäll för hon är ju en gud för många. MEn det funkar INTE för mig! och egna övningar funkar ju inte heller jag orkar ju inte ta tag i det. Skulle gärna åka på nån mindfulnessresa eller nåt annat som påstås vara bra och hjälpa en att tänka annorlunda, men allt är ju så himla dyrt! FÖr jag vet att eg handlar det om att ändra sina tankar. Bara att mina tankar är så himla djupt rotade att det är helt omöjligt att göra det själv. SJunker bara djupare och djupare ner i håglösheten…det är som att vara i nån sorts limbo…ett ingenmansland där allt är grått, luften är tung, lite jobbigt att andas, man bara är, håglös …….
Haha, får panik. Vet inte för fem öre hur jag ska se ut på min student som är 14 juni. Kläderna har jag, men är inte 100% nöjd.. smink, naglarna, håret…….???????
Både kicks och make up store brukar ju ha att man får sminkning och sen får man allt smink dom använt, kostar typ en femhundring. naglarna, köp lösnaglar om du inte har råd med nagelförlängning, finns en sort som har fransk manikyr o glitter som man bara trycker fast på naglarna och dom sitter jag lovar! så slipper man limkladd osv. dom är helt klara man behöver inte fila el göra nåt mer. bara trycka fast på naglarna. kostar en hundring. håret är väl svårast. Har du långt hår, är väl vackraste när man lockar håret i stora korkskruvar och bara låter det hänga .Något fint glittrigt diadem som håller undan det lite bara. Tycker iaf jag. Kort hår är ju svårast. Men de flesta lägger ju ju mkt pengar på studenten, så isf frissan…
#5 Jag vet hur jag ska ha mina naglar nu, ska bara spara ut dem för jag tycker inte om lösnaglar, känns som om dom ska ramla av innan studentdagen är slut ens.. :o även om folk säger att dom kommer sitta kvar..
Håret ska jag ha stora lockar i, har långt hår :)
men det där med smink var smart! dyrt dock.. så jag vet inte..
Orkar inteeeeeeeeeee!!!!!!!!